نسخه چاپی

همسر شهید اندرزگو در دیدار با اصحاب رسانه:

آقای هاشمی میگفت مردم به ما فحش می دهند اما شما خانواده شهدا همیشه محبوبید

اصحاب رسانه در هجدهمین دیدار خود با خانواده شهدا امروز با خانواده «شهید سید علی اندرزگو»، از شهدای شاخص انقلاب دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، در اين ديدار كه از سوي روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين به مناسبت فرارسيدن ايام الله دهه فجر و در منزل اين شهيد والاي انقلاب اسلامي برگزار شد، اصحاب رسانه و اهالي مطبوعات از جمله سردبير و مديرعامل برخي از رسانه ها حضور داشتند.


در اين ديدار، همسر شهيد سيد علي اندرزگو با بيان اينكه عزتي كه امروز ما خانواده شهدا داريم، به دليل رشادت و جانفشاني فرزندان اين ملت است، خاطرنشان كرد: قبل از انقلاب به خانواده ما بسيار توهين شد در حاليكه به بركت خون شهيد امروز و در نظام مقدس جمهوري اسلامي، جايگاه و قدر و منزلت خوبي داريم.


وي افزود: بسياري از افراد، خوشبختي را در پول و ثروت مادي مي دانند اما خوشبختي واقعي روسفيد بودن در پيشگاه خداوند است.


همسر شهيد اندرزگو با تاكيد براينكه ما امروز خانواده خوشبختي در جامعه هستيم تصريح كرد: 7 سال در سخت ترين شرايط در كنار شهيد اندرزگو به جهاد و مبارزه با رژيمي پرداختيم كه ظلم فراواني به مردم مي كرد و در اين راه با توكل به خدا و توسل به ا ئمه اطهار (ع) توانستيم به پيروزي برسيم.


وي ادامه داد: جهاد در راه خدا باعث مي شود كه خداوند به ما صبر و استقامت بيشتري عنايت كند و همواره او را در كنار خود احساس كنيم همان طور كه شهيد اندرزگو سختي هاي بسياري از جمله فشارهاي رژيم سفاك پهلوي، دوري از خانواده و شكنجه ساواك را متحمل شد اما از راهي كه انتخاب كرده بود، بازنگشت و در ‍پايان نيز خداوند شهادت را نصيب او كرد و اجر مبارزاتش را به او عطا نمود.


اين همسر انقلابي در پايان افزود: روساي جمهور مي آيند و مي روند اما خانواده شهدا هميشه هستند حتي يك بار آقاي هاشمي به من گفت به ما فحش ميدهند اما شما خانواده شهدا هميشه محبوبيد.


در ادامه اين ديدار، حجت الاسلام سيد مهدي اندرزگو، فرزند ارشد شهيد با بيان اينكه پدر بزرگوارش از سال 1342 مبارزات خود را آغاز كرد و در اين مدت دستگير و بارها از سوي ساواك شكنجه شد، افزود: شهيد اندرزگو پس از اعدام انقلابي حسنعلي منصور، زندگي محرمانه خود را آغاز كرد و رژيم سخت به دنبال دستگيري پدرم بود و بخش ويژه اي را براي اين كار مامور كرد .


وي ادامه داد: امام خميني (ره) علاقه فراواني به شهيد اندرزگو داشته و پس از ورودشان به تهران در 12 بهمن 1357 خانواده شهيد را به حضور پذيرفته و به دليل آنكه همه اعضاي خانواده در زندان رژيم شاه بوده و اطلاعي از شهادت پدرم نداشتيم، امام (ره) خبر شهادت ايشان را به ما دادند.


سيد مهدي اندرزگو تصريح كرد: امروز مردم بايد قدردان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي باشند چراكه براي به ثمر رسيدن شجره طيبه انقلاب خون هاي بسياري ريخته شده و كشور ما پيش از اين گرفتار حكومتي بود كه نه اسلام را قبول داشت و نه به مردم توجه مي كرد.


وي تاكيد كرد: ما بايد بدانيم كه انقلاب يك امانت است و ما دربرابر آن مسئوليم و وظيفه داريم كه آن را به نسل هاي آينده منتقل كنيم.


همچنين سيد محسن اندرزگو، فرزند ديگر شهيد در ديدار اصحاب رسانه خاطرنشان كرد: شهيد اندرزگو در 13 رجب به دنيا آمد و در 19 رمضان به شهادت رسيد و نامش نيز سيد علي بود و قطعا چنين فردي تحت توجه حضرت علي (ع) به مبارزه در راه اسلام پرداخت.


وي خاطرنشان كرد: ساواك اذعان كرده بود كه توانايي دستگيري پدرم را نداشته و اين آرزوي او كه بتواند سيد علي اندرزگو را قبل از شهادت زنده دستگير كند، تحقق نيافت.


گفتني است؛ در پايان اين ديدار كه مدير شبكه تلويزيوني افغانستان، مدير روزنامه الوفاق، مدير عامل خبرگزاري ايسنا و خبرنگاران و عكاسان و گزارشگران حضور داشتند؛ اسماعيل احمدي، معاون روابط عمومي بسيج با اهداي لوح سپاس از خانواده اين شهيد انقلاب تقدير به عمل آورد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...