نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی:

دولت گذرنامه ایرانی را بی اعتبار كرد

عکس خبري -دولت گذرنامه ايراني را بي اعتبار کرد

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید دولت در این‌باره تسلیم زیاده خواهی‌های غیرقانونی آمریكا شود انتظار می‌رفت آمریكا در مقابل سیاست مذاكره و لبخند دولت طی یك سال گذشته، حداقل حاضر می‌شد نماینده را بپذیرد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای «حمید ابوطالبی» که از سوی دولت به عنوان نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد معرفی شده بود، درباره معرفی غلامعلی خوشرو به جای وی، اظهار داشت: براساس قوانین سازمان ملل نمایندگان کشورهای که به این سازمان می‌روند و در آنجا به عنوان نماینده دائمی کشورشان فعالیت می‌کنند باید در قبال آنان خارج از پروتکل‌های دولت آمریکا عمل شود.

وی به ضوابط قانونی در این زمینه اشاره کرد و در این‌باره افزود: مطابق قوانین بین المللی ضوابط و قوانین خود آمریکا نمی‌تواند مانع حضور نمایندگان کشورها باشد جزء در مواردی که نماینده پیشنهاد داده شده فرد مجرمی باشد که از طریق اینترپل تحت تعقیب است لذا اقدام دولت آمریکا در جلوگیری از رفتن ابوطالبی به سازمان ملل برخلاف قوانین بین المللی و سازمان مذکور است.

ترقی تاکید کرد: نباید دولت در این‌باره تسلیم زیاده خواهی‌های غیرقانونی آمریکا شود انتظار می‌رفت آمریکا در مقابل سیاست مذاکره و لبخند دولت طی یک سال گذشته، حداقل حاضر می‌شد نماینده را بپذیرد اما حتی آنان در این حد حاضر نشد که به خاطر دیپلماسی لبخند و مذاکره امتیازی به ایران بدهند.

رییس امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اقدام دولت در این مورد به مفهوم بی اعتبار کردن گذرنامه ایرانی و عقب نشینی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا است و مسلماً با عزت و مصلحت کشور مغایرت دارد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...