نسخه چاپی

امسال با قهرمانی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌كنم

مهدی مهدوی‌كیا دیشب در هتل اوین و در حاشیه جلسه رویانیان با متسو، قراردادش را با پرسپولیس تمدید كرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مهدوی‌كیا قراردادش را سفید امضا كرد و جلوی رقم قرارداد هیچ چیزی ننوشت. او می‌گوید هر رقمی كه رویانیان برایش در نظر بگیرد، قبولش دارد و اصلا در مورد مسائل مالی صحبت نكرده است. مهدی مهدوی‌كیا همچنین در این مصاحبه یك حرف بسیار مهم می‌زند؛ این‌كه می‌خواهد در پایان مسابقات این فصل از فوتبال خداحافظی كند.
*مثل این‌كه قراردادت را تمدید كردی؟
بله. دیشب اول رفتم و احوالپرسی داشتیم با رویانیان. متسو هم آنجا بود. در حضور معاون آقای رویانیان، آقای شیرینی، بنده برگه قرارداد را سفید امضا كردم.
*در فوتبال ایران مد شده كه می‌گویند قرارداد سفید امضا كرده‌اند و بعد مشخص می‌شود رقم‌های درشتی را از باشگاه گرفته‌اند. شما هم این‌طوری قرارداد بسته‌اید؟
من نیازی ندارم كه چیزی را غیر واقعی اعلام كنم. در برگه‌ای كه جلوی من گذاشتند مشخصات فردی را پر كردم. در مورد مسائل مالی هم آقای شیرینی سوال كرد كه گفتم خود سردار هر تصمیمی گرفت و هر رقمی تعیین كرد برای من قابل احترام است.
*الان خیلی از بازیكنان برای باشگاه‌ها شرط و شروط می‌گذارند. شما چرا این كار را نكردید؟
نه پرسپولیس برای من شرطی داشته و نه من برای پرسپولیس شرط خواهم گذاشت. من چند هفته قبل صحبت كردم و به توافق رسیدم كه یك سال دیگر در خدمت پرسپولیس باشم و این اتفاق هم افتاد.
*چرا بدون قرارداد سر تمرین حاض شدی؟
یكی دو روز قبل از شروع تمرین رویانیان با من صحبت كرد و گفت تمرینات دارد شروع می‌شود و مایل هستیم كه شما در تمرینات باشید. من هم مایل بودم باشم تا بدنسازی را انجام دهم. از طرفی تمرین تیم داشت شروع می‌شد و تعداد نفرات كم بود. نیازی به این نبود كه من قراردادی ببندم و در تمرین حضور پیدا كنم. من 11 سال در آلمان با مدیر برنامه‌هایم كار می‌كردم بدون این‌كه برگه قراردادی بین ما باشد. بر اساس احترام متقابل كار می‌كردیم. الان هم صحبت‌هایی كه آقای رویانیان انجام داد برای من به منزله قرارداد بود.
*پارسال هم كه در نیم فصل آمدید پرسپولیس همین اتفاق افتاد؟
آن موقع هم من مشكلی نداشتم. فقط باشگاه باید با داماش مذاكره می‌كرد تا رضایت‌نامه‌ام را بگیرد.
*شما دیشب متسو را دیدید؟
در لابی او را دیدم و در حد سلام و علیك با هم صحبت كردیم.
*نظرت در مورد حضور او در پرسپولیس چیست؟
من بازیكن هستم و نمی‌توانم صحبت كنم. من نمی‌دانم هنوز حضور او قطعی شده یا نه. فقط می‌دانم متسو سرمربی تیم ملی سنگال بوده و در كشورهای خلیج فارس هم حضور داشته. امیدوارم اگر مربی پرسپولیس شد موفق باشد.
*جدایی دنیزلی از پرسپولیس برایتان سخت نیست؟
آن‌طور كه ما شنیدیم دنیزلی مشكلات خانوادگی زیادی داشته و تصمیم گرفته نباشد. بقیه چیزها را من خبر ندارم.
*فكر نمی‌كنی اگر قرار باشد یك مربی خارجی بیاید، تا بازیكنان را بشناسد زمان زیادی از دست می‌دهد؟
بالاخره یك ماه تا شروع مسابقات باقی مانده. او در دوران آماده سازی و بازی‌های تداركاتی می‌تواند تیم را بشناسد. مربی اگر باهوش باشد در همین زمان می‌تواند بازیكنان را خوب بشناسد. خوشبختانه تیم ما هم بازیكنان خوبی دارد.
*علی كریمی در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا كرد اما بقیه ملی‌پوشان نبودند. آن‌ها چرا نبودند؟
ملی‌پوشان مرخصی داشتند و علی دیروز آمد و قرار بود صبح باشد اما بعد از ظهر هم ماند. این نشان از انگیزه بالای علی دارد. ان‌شاءالله یك فصل خوب را رقم بزنیم. علی ترجیح داد استراحت نكند و بقیه ملی‌پوشان هم یكی یكی خواهند آمد.
*امسال سال آخر فوتبالت است؟
تصمیم گرفتم امسال آخرین سال فوتبالم باشد و ان‌شاءالله با قهرمانی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌كنم.
*قرار است امسال شماره چند بپوشی؟
پارسال علیرضا محمد و كاظمیان گفتند شماره 2 و 17 را بپوشم و من گفتم نه، شما پیراهن خودتان را بپوشید. اگر برای فصل بعد حضور علیرضا محمد در پرسپولیس منتفی باشد، شماره 2 را می‌پوشم.
*در مورد خداحافظی از فوتبال جدی هستی؟
بله من تصمیم گرفتم خداحافظی كنم و ان‌شاءالله خداحافظی‌ام با قهرمانی پرسپولیس همراه بشود تا با خاطره‌ای خوب خداحافظی كنم.
*این روزها انتقادات شدیدی از رویانیان می‌شود كه چرا زیاد هزینه می‌كند و بالای سقف قرارداد با بازیكنان قرارداد می‌بندد.
خیلی از باشگاه‌ها دارند بالای سقف قرارداد بازیكن جذب می‌كنند. ولی مگر تیم‌های دیگر بازیكن نگرفتند؟ سپاهان و استقلال و مس كرمان و بقیه تیم‌هایی كه انتقاد می‌كنند مگر بالای سقف نبستند؟ ما كه از رقم قرارداد بازیكنان خبر داریم. چر این‌ها این حرف‌ها را می‌زنند؟ مگر سال‌های گذشته كه بازیكنان را با قیمت بالا می‌گرفتند پرسپولیس حرفی می‌زد؟ وزارت ورزش بودجه مشخصی به استقلال و پرسپولیس می‌دهد و مابقی را باید از طریق درآمدزایی تامین كنند. این هنر آقای رویانیان بوده كه توانسته با درآمدزایی و كارهای اقتصادی بازیكنان خیلی خوبی را جذب كند. به نظرم این هنر قابل تحسین است و نباید از آن ایراد گرفت. این هنر یك مدیر است كه با كار اقتصادی توانسته تیمش را خوب ببندد. آیا مدیر پرسپولیس باید بنشیند تا تیم‌های دیگر بازیكن بگیرند و پرسپولیس بدون بازیكن بماند و دوازدهم بشود تا هوادارانش ناراحت شوند؟ طبیعی است كه تیم نیاز به بازیكنان جدید و بهتر داشت. تیم باید تقویت می‌شد و این اتفاق افتاده. امیدوارم بازیكنانی كه می‌آیند دست به دست هم بدهند و پرسپولیس را به موفقیت برسانند.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...