نسخه چاپی

پرداخت حقوق مادام‌العمر به مدال آوران المپيكي

عباسی: از پرداخت‌های میلیاردی در فوتبال راضی نیستم

وزیر ورزش و جوانان علاوه بر افزایش 50 درصدی مدال‌آوران المپیك، خبر از پرداخت حقوق مادام‌العمر به مدال آوران المپیكی داد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمد عباسي در حاشيه بازديد از اردوي كشتي فرنگي و آزاد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: علاوه بر افزايش 50 درصدي مدال‌آوران المپيك، اين قهرمانان مدال‌آور، حقوق مادام‌العمر دريافت خواهند كرد و حتي خانواده‌هايشان نيز از اين موضوع بهره‌مند خواهند شد. اين موضوعات بخشي از اقدامات وزارت ورزش در كنار تلاش‌هاي ورزشكاران‌مان است.

عباسي در پاسخ به اين سوال كه آيا بين رشته‌هاي ورزشي تبعيضي وجود دارد، گفت: چنين ادعايي در مورد تبعيض بين رشته‌هاي ورزشي را نشنيده‌ام. اين موضوع از دو جنبه قابل بررسي است. يك منظر آن از طرف دولت و وزارت ورزش است كه چنين موضوعي وجود ندارد و تبعيضي قائل نيستيم. آيين‌نامه‌ها براي همه ورزش‌ها ثابت هستند. البته تكواندو و كشتي مي‌توانند جهاني شوند اما فوتبال از اين مزيت برخوردار نيست. اما از لحاظ ديگر، بررسي رشته‌ها به لحاظ اجتماعي است كه اين مساله دست ما نيست. ما نمي‌توانيم به مردم دستور دهيم كه به كدام رشته‌ها بيشتر توجه كنند. در دنيا هم بعضي رشته‌ها پرطرفدار هستند و مي‌توانند اسپانسرهاي بيشتري بگيرند، اما وزارت ورزش، هيچ فرقي بين رشته‌ها نمي‌گذارد.

وي در مورد صوري بودن سقف قرارداد برخي فوتباليست‌ها و اينكه مبالغ ميلياردي دريافت مي‌كنند، گفت: در مورد صحبت‌هايي كه مطرح مي‌شود، بايد بگويم كه از اين روند راضي نيستم و كساني كه متولي هستند، بايد اين مسائل را كاهش دهند. البته در اين رابطه از جيب دولت خرج نمي‌شود. در سال جديد به هيچ كدام از تيم‌هاي فوتبال مبلغي پرداخت نكرده‌ايم. ممكن است برخي سقف قراردادها آنطور كه مي‌گويند صوري باشد كه بايد گروهي دقيق‌تر اين موضوع را بررسي كنند.

عباسي همچنين در مورد برگزاري مجامع انتخاباتي چند رشته ورزشي گفت: خيلي علاقه‌مند هستيم تا فدراسيون‌هاي ما توسط اعضاي مجمع به صورت دموكراتيك تعيين وضعيت شود. در انتخابات فدراسيون‌ها اعضاي مجمع تعيين‌كننده خواهند بود و جوسازي‌ها تاثيري نخواهند داشت. حواس بعضي از دوستان ما، بر روي منافع ملي نيست و ما توصيه مي‌كنيم كه به قواعدي كه وجود دارد، توجه كنند.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه سوال كرد شنيده مي‌شود دنيامالي به فدراسيون قايقراني بازخواهد گشت؟ گفت: در اين مورد چيزي نشنيده‌ام. انتخابات فدراسيون قايقراني نيز برگزار مي‌شود و مجمع، رييس آن را تعيين خواهد كرد.

وزير ورزش در پايان در پاسخ به گلايه خبرنگاران كه چرا اجازه داده نشد رسانه‌هاي گروهي صحبت‌هاي بين وزير و ورزشكاران را بشنوند، گفت: شايد برخي از ديدارها را بگويند تشريفاتي است، اما در نشستي كه ما با قهرمانان و ورزشكاران داشتيم، ممكن است ورزشكار بخواهد حرف خصوصي را با وزير مطرح كند و درد و دل كند كه اگر رسانه‌هاي گروهي حضور داشته باشند، شايد آن ورزشكار نتواند حرفش را راحت بزند به همين دليل خواسته شد تا خبرنگاران در اين جمع حضور نداشته باشند.

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...