نسخه چاپی

صبر انقلاب در برابر افسارگسیختگی سینما به پایان رسیده است

فرج اله سلحشور

در زمان شاه بدترین اقشار جامعه سینماگران و فیلم و سریال سازان تلویزیون بودند، چون فقط آنها بودند که بی پروا مجاز بودند با حمایت شاه و آمریکا و ساواک بر روی پرده عریض سینما عریانی و فحشا به نمایش بگذارند؛ فقط آنها بودند که دین و ایمان و اخلاق جامعه را به بازی گرفته بودند، به همین دلیل هم مردم بخشی از سینماها را در پیروزی انقلاب به آتش کشیدند و بسیاری از سینماگران به بیرون مرزها گریختند و هنوز هم تعداد زیادی از آنها در ینگه دنیا هستند و اگر نبود دست نوازش و رافت اسلامی انقلاب، انقلابیون، نه سینمایی می گذاشتند و نه سینماگری.

امام فرمودند: ما با فحشا مخالف هستیم با سینما مخالف نیستیم. مقام معظم رهبری فرمودند: با هنرمندان با رافت و گذشت برخورد کنید و 33 سال تلاش برای جذب ، 33 سال گذشت و نادیده گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون ، 33 سال نصیحت و خواهش، 33 سال سرمایه گذاری و ارفاق، 33 سال نادیده گرفتن خطاها، حاصلی جز تجری و دریدگی نداشت. حاصلی جز خندیدن به ارزشها و اعتقادات مردم، خندیدن و به تمسخر گرفتن خون شهدا نداشت. حاصلی جز سیاه نمایی و کریه نشان دادن چهره انقلاب نداشت و حاصلی جز وابستگی به آن سوی مرزها و خیانت نداشت. کار به جایی رسید که مومنین و نیروهای هنرمندان انقلاب یا با جریان فاسد سینما و تلویزیون همراه شدند یا مظلوم و گوشه گیر تحقیر شدند. کار به جایی رسید که عوامل سینما و تلویزیون خود را تافته جدا بافته و برتر از همه اقشار جامعه تصور کردند، برتر از دانشمندان، علما و بزرگان ، برتر از شهدا و رزمندگان، برتر از مومنین و پاکان، گویی هنرمندان چون خوب ارزشها را به تمسخر می گیرند و خوب ادای دیگران را در می آورند.


خوب با اربابان جشنواره ها نرد عشق می بازند و خوب تخم دو زرده می گذارند. پس باید هم از همه برتر، عزیزتر و والاتر باشند!! مردم می دیدند که انقلاب کرده اند تا ارزشها حاکم باشد، انقلاب کرده اند تا مومنین و پاکان و صالحان و شهدا و عرفان و علما و اساتید و دانشمندان و خدمتگزاران، الگوهای جامعه باشند. به عکس کسانی الگو شده اند که به هیچ یک از این ارزشها پایبند نیستند. مشتی خودخواه، شهرت طلب، دنیا دوست و وابسته به آن سوی مرزها شده اند بت جوانان و الگوی جامعه اسلامی، البته انگشت شمار نیروهای هنرمند متعهد و سالم سینما و تلویزیون را باید از این قاعده مستثنی کرد. اما این جزء محدود را هم نباید به کل تعمیم داد.


چند نیروی سالم مبین کل سینما نیستند. باید سینما و تلویزیون و دستهای پشت پرده ای که هدایت فیلم و سریال سازی را به عهده دارند می فهمیدند صبر انقلاب و مسئولین و مومنین روزی به پایان خواهد رسید. باید می فهمیدند این افسار گسیختگی یکجا به بن بست می رسد و اینک آن روز است.

خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می فهمیدند که روزی خواهد رسید که حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت. چرا که اهالی سینما و تلویزیون جایی برای حمایت و دفاع نگذاشته اند. از مسئولین ارشاد و تلویزیون خطای حمایت از این جریان غلط و آلوده را یک جا به اجبار متوقف خواهند کرد. آنجاست که مردم در برابر سینما و تلویزیون خواهند ایستاد. آنجاست که نیروی انتظامی که تاکنون امنیت گروه های فیلم و سریال ساز را تامین می کرده، از آنان روی گردانده، خود در برابر آنان خواهد ایستاد. چرا که نیروی انتظامی همانگونه که مسئول مبارزه با ناامنی و شرارت و بی قانونی است. مسئول مبارزه با بی حیایی و پرده دری و شکستن خط قرمزها و مسئول حفاظت از ارزش هاست.

اگر خانم آهنگرانی و دیگر عوامل سینما و تلویزیون گمان کرده اند که نیروی انتظامی فقط یک بازوی بازدارنده و نظامی در دست دولت مردان و سیاستمداران است سخت اشتباه کرده اند. نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی یک نیروی عقیدتی- فرهنگی و سپس نظامی است و خود دارای فکر و فرهنگ و اراده و ایمان است و نسبت به ناهنجاری ها به موقع تصمیم می گیرد. در حقیقت نیروی انتظامی مسئول برخورد با قانون شکنی ها و مدافع اعتقادات و ایمان جامعه اسلامی است.

آیا وقت آن نرسیده که بت فیلمسازان و سریال سازان شکسته شود و این الگوی غلط اصلاح شود؟ آیا زمان آن نرسیده است که مسئولین به جای حمایت و دفاع از فیلم و سریال سازی غیراسلامی، ضد انقلاب و ضد ایران و ایرانی، به اصلاح و هدایت آن بپردازند. آیا زمان آن نرسیده که قانون همانگونه که در مورد اقشار مختلف جامعه اجرا می شود در مورد فیلم و سریال سازان نیز اجرا گردد؟ آیا زمان آن نرسیده است که ...

خدایا غیرت و حمیت اسلامی را از مردم ما و از دولت مردان ما نگیر و به غیرتمداران و آنانکه به تکلیف الهی خود در برخورد با بی حجابی و بی مبالاتی و پرده دری، عمل می کنند اجر جزیل و پاداش بی پایان عنایت فرما. خدایا به نیروی انتظامی ما توفیق خدمتگزاری به خدا و بندگانش را عنایت فرما.
التماس دعا
منبع:مهر

۱۳۹۱/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...