نسخه چاپی

عصر امام خامنه‌ای

علیرضا اسلامی

«وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُور» و ایام‌الله را یاد کن برای آن‌ها که در آن نشانه‌هایی برای هر صبر‌پیشه شکرگزار است.

در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم و مفید است که مروری بر اهداف و راهبردهای پایه‌گذار انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی (ره) داشته و میزان تحقق آن را ارزیابی نمائیم.

الف – مرحوم استاد عسکراولادی نقل می‌نمود در پایان یک شب ظلمانی ستمشاهی در سال ۱۳۴۲ از تهران به قم رفته و به محضر امام رسیدم در حالی که ساواک در تعقیبم بود تا خبر حکم محکومیت ایشان و تعدادی گزارش و وجوهی را به محضر امام برسانم (داستان مفصل است).

ب- در آن شب امام فرمود من باید برای شما بگویم که کجا می‌خواهیم برویم و استراتژی و راهبرد خویش را در سه مرحله بیان فرمود.

اول باید ایران را اسلامی کنیم و شاید این مرحله ۳۰ سال طول بکشد و من و شما نباشیم تا آن را ببینیم.

سپس کشورهای مسلمان را باید اسلامی کنیم و در مرحله سوم باید اسلام را به جهان عرضه کنیم و آن هنگام است که بگوییم مولا بیا جهان در انتظار توست.

ج – بحمدالله نهضت و قیام امام راحل و یارانش از سال ۴۱ و پس از ۱۶ سال مبارزه در سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست و رژیم شاهنشاهی و پهلوی نابود و جمهوری اسلامی استقرار یافت و طی حدود ۳۰ سال این انقلاب بارور و محکم و استوار گردید و در واقع مرحله اول راهبرد امام تحقق یافت.

د – مرحله دوم با حمایت از مبارزات مردم فلسطین و اعلام روز قدس و وحدت اسلامی و حمایت از مبارزات و جهاد افغانستان و سایر نهضت‌ها آغاز گردید و با تربیت طلاب صد کشور و ایجاد مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل البیت، ایجاد نمایندگی رهبری در کشورهای مختلف و ایجاد رسانه‌های برون‌مرزی، پیام به حجاج مکه و امثالهم آغاز و استمرار یافت که شکوفه‌های آن از سال به‌عنوان بیداری اسلامی در حداقل ۱۲ کشور مسلمان قابل مشاهده گردید و ادامه دارد هر چند با فراز و نشیب‌هایی همراه است و موجب تغییرات شگرفی در منطقه شده است که در عراق، سوریه، لبنان، سوریه و یمن می‌بینید.

هـ – مرحله سوم راهبرد امام خمینی (ره) را که شاید با نامه ایشان به رهبر شوروی و اعلام فروپاشی شرق و کمونیسم و دعوت به اسلام آغاز گردید و با ایجاد زیرساخت‌ها مثل، شبکه‌های برون‌مرزی سحر و پرس تی وی و... در دوران امام خامنه‌ای (مدظله العالی) استمرار یافت و با روش نو‌آورانه ایشان در نامه به جوانان و فرهیختگان غربی و جهان شکوفا شد به گونه‌ای که تا به حال فقط ۵۰ میلیون نفر آن را از طریق سایت‌ها (غیراز سایر رسانه‌ها) خوانده‌اند.

و – در این مرحله فرض بر امت امام است که به کاهلی نورزند و بر اساس آیه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» در نصرت رهبرشان کوشش و تلاش کنند زیرا فرصت‌ها مثل ابر بهاری می‌گذرد تا مثل آنان که در عصر خمینی غایب بودند یا در جا زدند و یا فرصت را از دست دادند نباشیم و بر آن غبطه نخوریم و ان‌شاءالله در این عصری که عصر خامنه‌ای نام گرفته است به مصداق آیه ۵۴ سوره مائده باشیم که فرمود «سَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ» که‌‌ همان حزب الله است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...