نسخه چاپی

رهبر شیعیان نیجریه:

حركت امام خمینی(ره) فنا ناپذیر است

عکس خبري -حرکت امام خميني(ره) فنا ناپذير است

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینكه حركت امام خمینی(ره) فنا ناپذیر است، گفت: استكبار جهانی می‌خواهد در عالم سلطه پیدا و به همین دلیل قصد دارد مراكز مسلمانان را نابود كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، شیخ ابراهیم زکزاکی امروز در همایش«صراط بیداری» در دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) بیان داشت: روز قدس را امام بنا کردند برای استکبار ستیزی و اینکه مردم دنیا آزادی فلسطین را فریاد بزنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برائت از مشرکین در هنگام حج نیز استکبارستیزی است، گفت: حدود ۲۷ سال پیش دشمن به تظاهرات کنندگان ایرانی در مکه هجوم آورد و حدود ۱۰۰ نفر را به شهادت رساند، این شهدا برای آزادی سرزمین فلسطین بودند.

رهبر شیعیان نیجریه افزود: استکبار جهانی می‌خواست از انقلاب و فعالیت‌هایی که در این راستا شده علیه مسلمانان و برای سرکوب آنان استفاده کند.

زاکزاکی با بیان این مطلب که به شهادت رساندن حجاج ایرانی در مکه حرکتی جاهلانه بود، گفت: دشمن می‌خواهد در عالم سلطه پیدا و به همین دلیل قصد دارد مراکز مسلمانان را نابود کند؛ ولی حرکتی که امام خمینی(ره) آغاز کرد فانی ناپذیر است.

وی همچنین در خصوص برگزاری روز قدس در نیجریه گفت: سال گذشته در راهپیمایی نیجریه سه فرزند من شهیدشدند، دشمن با تمام وجود به ما حمله کرد با وجود اینکه ما سلاحی نداشتیم و فقط شعار می‌دادیم.

زاکزاکی گفت: امسال نیز در راهپیمایی روز قدس ما ۱۸۰ نفر مجروح و ۳۴ نفر شهید دادیم و این شهدا می‌خواستند صدای شیعیان به گوش دنیا برسد و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

۱۳۹۳/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...