نسخه چاپی

انتخابات یمن تنها با 1 كاندیدا آغاز به كار كرد

راي گيري در انتخابات رياست‌جمهوري يمن آن هم فقط با يک کانديدا در حالي آغاز به کار کرده است که مخالفان خواستار سرنگوني کل رژيم هستند.

اين راي گيري روز سه شنبه (۲ اسفند، ۲۱ فوريه) با ۱۲ ميليون نفر واجد راي دادن و تنها يک کانديداي رياست جمهوري که عبد ربه منصور هادي معاون علي عبدالله صالح است، برگزار مي‌شود.

گفته مي‌شود اين انتخابات به منظور پايان دادن به حکومت ۳۳ ساله علي عبدالله صالح و انتقال قدرت به دستيارش منصور هادي است.

اين در حالي است که گروه‌هاي مخالف کشور از جمله جنبش جدايي‌طلبان جنوب و گروه شيعي جنوب اين انتخابات را تحريم کرده و خواستار برکناري اين رژيم که با سران دوره حکومتي صالح ارتباط دارد، شده‌اند.

از سوي ديگر، باراک اوباما رئيس‌جمهوري امريکا حمايت واشنگتن از منصور هادي را اعلام کرده است. وي در نامه‌اي خطاب به معاون رئيس جمهور يمن گفت يمن مي‌تواند الگويي از انتقال قدرت مسالمت‌آميز در خاورميانه باشد.

اين در حالي است که انتظار مي‌رود تظاهرات‌ در يمن ادامه يابد چرا که معترضان مي‌گويند تا زماني که صالح و همه سران فاسد دولت وي به پشت ميله‌هاي زندان نروند، انقلاب‌شان به پايان نخواهد رسيد.

چندين شعبه اخذ راي در روز دوشنبه (۱ اسفند، ۲۰ فوريه) در استان عدن و يک شعبه در شهر بندري المکلا، درست يک روز پيش از اين همه‌پرسي هدف بمب‌گذاري قرار گرفتند.

مخالفان برگزاري انتخابات همچنين جاده‌هاي منتهي به پنج روستا در استان الضالع را مسدود و ارسال صندوق‌هاي راي براي مسئولان برگزاري انتخابات به اين مناطق را غيرممکن کردند.

علي عبدالله صالح در حال حاضر براي درمان پزشکي در امريکا به سر مي‌برد. صالح در اواسط ماه ژانويه پس از تصويب مصونيت قضايي وي از سوي پارلمان، يمن را ترک کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...