نسخه چاپی

آمریكا 2 راه دارد

اسدالله بادامچیان

از فروردین 92 رهبر اندیشمند در حرم مطهر امام هشتم(ع) فرمودند: "با مذاکره مخالفتی ندارم اما خوش بین نیستم".

دولت یازدهم مذاکره را شروع کرد. در همان زمان و در طول این مدت، موافقان و مخالفان مذاکره، تحلیل‌ها و مواضع متفاوت و فراوانی داشته و دارند.

اکنون در نهایت مهلت دوره‌ای مذاکرات، نگاهی نو به این مقوله داریم.

پیامدهای مذاکرات برای ایران چنین است:

در سطح بین‌الملل

1. آمادگی ایران برای مذاکره منطقی بر جهانیان ثابت شد.

2. مشخص گردید که ایران با انتخاب خودش نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد و تبلیغات منفی غرب و دروغ‌گویی آنها که می‌گفتند ایران درصدد ساخت سلاح هسته‌ای است باطل شد.

3. اقتدار ایران آشکار شد که 5 قدرت قبلی و یک به اصطلاح ابر قدرت آمریکا پس از سی و چند سال تحریم نتوانسته‌اند ایران را فلج کنند یا وادار به پذیرش خواسته‌های استعماری غرب کنند و حالا مجبورند به مذاکره بنشینند.

4. اقتدار و استقلال ایران تثبیت مجدد شد که ایران مستقل و سازش‌ناپذیر است و منطقی و مستدل سخن می‌گوید و تبلیغات دروغین غرب که طرفدار حقوق بشر و استقلال ملت‌ها هستند آشکارتر شد.

5. وحدت و یکپارچگی ملت و رهبری و حاکمیت ایران در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها جلوه‌ای دیگر برای ملت‌های آزادی‌خواه و استقلال‌طلب یافت.

6. بر همه افکار بیدار جهانی ثابت شد که دشمنان ایران، زورگو، ستمکار و سلطه‌طلب و استعمارگر هستند.

اکنون آمریکا 2 راه بیشتر ندارد:

1. توافق با ایران و برداشتن تحریم‌ها

2. تحمل عواقب شکست مذاکرات

اگر آمریکا و اروپا خواسته‌های به حق ایران را نادیده بگیرند و به تحریم‌ها اصرار کنند بیش از درصدی مزاحمت برای ایران، آنها بیشتر آسیب خواهند دید و بحران اقتصادی غرب تشدید می‌شود.

آنها در افکارعمومی جهان هر چه تبلیغ و جوسازی کنند محکوم می‌شوند که در ادعاها خود دروغگو هستند و شکست 6 قدرت غرب در برابر استقامت ایران به دنبال خود، افزایش موقعیت ایران و رهبری آن را در پی داشته و شکست غربی‌ها در مذاکرات موقعیت آنها را در صحنه بین‌الملل به ویژه در بین ملت‌ها ضعیف خواهد کرد.

استوار و محکم، همه با هم بر مدار ولایت امر هوشمند و شجاع در همه صحنه‌ها مذاکرات و پشت صحنه آن و در میدان‌های اجتماعی داخلی و خارجی وحدت داشته باشیم که خدا با ماست و پیروزی ار آن حق و مؤمنان با استقامت است.

شکست مذاکرات یا دستیابی به توافق، هر کدام باشد برای رهبری، ملت و حکومت ایران پیروزی است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...