نسخه چاپی

آخرین آمار ازدواج و طلاق در كشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در گفت‌و‌گو با میزان جزییات آخرین آمار ازدواج و طلاق در كشور را تشریح كرد و با اعلام اینكه 99/5 درصد اسناد در 9 ماهه نخست امسال بصورت كاداستری صادر شده، عده بدهكاران ممنوع‌الخروج شده را طی همین مدت 7هزار و 959 نفر اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌و‌گو با میزان جزییات آخرین آمار ازدواج و طلاق در کشور را تشریح کرد و با اعلام اینکه 99/5 درصد اسناد در 9 ماهه نخست امسال بصورت کاداستری صادر شده، عده بدهکاران ممنوع‌الخروج شده را طی همین مدت 7هزار و 959 نفر اعلام کرد.

احمد تویسرکانی اظهار کرد: در ۹ ماه اول امسال ۱۵ میلیون پیام کوتاه از طریق موبایل به متقاصیان خدمات ثبتی ارسال شده است.

وی به تعداد اسناد صادر شده در ۹ ماه اول امسال اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اول امسال دو میلیون و ۶۸ هزار و ۷۵۱ سند مالکیت صادر و ۹۹ و نیم درصد اسناد مالکیت در سیستم کاداستر صادر شده که در مقایسه با ۹ ماه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تویسرکانی با بیان اینکه در سیستم الکترونیکی ثبت اسناد رسمی در دفا‌تر اسناد رسمی ۱۱ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۷۰۶ سند رسمی تنظیم شده است، خاطر نشان کرد: هر دفترخانه اسناد رسمی در سراسر کشور بطور متوسط یک هزار و ۶۱۱ سند صادر کرده و در مجموع، صدور ۷۶ درصد از این اسناد کمتر از یک روز بطول انجامیده است و تمامی مکاتبات و استعلامات به شکل الکترونیک صورت گرفته و به شکل سیستمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اسناد صادره رسمی مربوط به اسناد وکالت بوده است، گفت: بیشترین اسناد صادره رسمی بعد از اسناد وکالت مربوط به اسناد بیع بوده و اسناد وکالت ۴۷ درصد و اسناد بیع ۲۷ درصد از اسناد صادره را شامل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در۱۷ درصد از کل اسناد رسمی که در دفا‌تر اسناد رسمی صادر شده یک طرف سند شخصیت حقوقی داشته است.

کاهش 9 درصدی ثبت ازدواج در کشور

وی به آمار ثبت ازدواج‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه اول امسال ۵۱۶ هزار و ۲۹۵ ازدواج ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

وی به آمار طلاق اشاره کرد و گفت: تعداد طلاق‌های ثبت شده ۱۱۶ هزار و ۸۴۲ بوده که تغییری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل نداشته است.

معاون قوه قضاییه خاطر نشان کرد: ۳۹ درصد از ازدواج‌های ثبت شده مربوط به مردان در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و همچنین ازدواج خانم‌ها ۳۲ درصد مربوط به رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است.

وی اذعان داشت: طلاق‌های ثبت شده مرد‌ها ۲۴ و نیم درصد مربوط به رده ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و بیشترین طلاق‌های ثبت شده خانم‌ها مربوط به رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده که ۲۳ درصد را تشکیل می‌دهد.

تویسرکانی اضافه کرد: در ۹ ماه اول امسال در ۶۹درصد از ازدواج‌های ثبت شده، مردان از لحاظ تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، یک درصد بی‌سواد و ۳۰ درصد نیز تحصیلات دانشگاهی و حوزوی داشته‌اند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آمار ازدواج خانم‌ها نیز گفت: در ۶۷ درصد ازدواج‌ها، زوجه‌ها دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم، ۳۱ درصد تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۲ درصد نیز بی‌سواد بوده‌اند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه اول امسال بیشترین ثبت طلاق مردان مربوط به مردان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم با ۶۹ درصد، تحصیلات دانشگاهی و حوزوی با ۱۴ درصد و مردان بی‌سواد با ۱۷ درصد بوده است.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: در ثبت طلاق زوجه نیز ۶۷ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم است، ۱۶ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۱۷ درصد مربوط به افراد بی‌سواد بوده است.

وی به عمده‌ترین دلایل طلاق اشاره کرد و افزود: بارز‌ترین علل طلاق در ۹ ماه اول امسال مسائل مربوط به خانواده‌ها، اعتیاد به مواد مخدر، ترک زندگی و محقق نشدن شروط ضمن عقد بوده است.

معاون قوه قضاییه به آمار افراد ممنوع الخروج شده از کشور اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه اول امسال ۷ هزار و ۹۵۹ نفر از بدهکاران ممنوع الخروج شدند و از ۳ هزار و ۳۲۵ نفر بعد از پرداخت بدهی رفع ممنوعیت از خروج شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...