نسخه چاپی

مواد مخدر علاوه بر صبغه انتظامی صبغه سیاسی هم دارد

دادستان كل كشور در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با موادمخدر ضمن تبریك ولادت با سعادت حضرت زینب اظهار داشت: شما در عرصه مبارزه با فساد و مواد مخدر و امنیت بخشی به جامعه زحمت و تلاش بسیار كشیده‌اید كه من از طرف دستگاه قضایی از شما تقدیر و تشكر می‌كنم.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: ما با یک ماده مخدری که تخدیرکننده روح و جسم انسان‌هاست مواجه‌ایم و مبارزه با این پدیده که مرگ تدریجی هر دو جامعه را به دنبال دارد، باید وارد شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آن فرد جامعه‌ای که مواد مخدر در آن وجود دارد طبیعتا از انسانیت و اندیشه، اخلاق بالنده و حیات انسانی خبری نیست.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: ابتدا به ذهن می‌رسد مواد مخدر پدیده‌ای است که بیش از همه سبقه انتفاعی و سودجویی دارد اما اگر خوب تحلیل شود می توان دید که امروز مسئله مواد مخدر و تولید آن صبغه سیاسی هم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد:‌ بیشترین تولید موادمخدر در افغانستان صورت می‌گیرد که تحت اشراف و با حضور نیروهای ناتو و نظام سلطه است؛ اگرچه به دست افغانی‌ها کشت می‌شود، اما لابراتوآرها و فرمول‌هایی که برای ترکیب و افزودن آنها وجود دارد فرمول‌های شیمیایی و پیچیده‌ای است که تحت نظر نظام سلطه و مافیای قدرت و ثروت است.

دادستان کل کشور در ادامه به تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: پیچیده کردن مواد مخدر صنعتی حتما با کار پیگیر و مداوم مثل بخش‌های علمی که در خدمت جریان نظام توطئه است، صورت می‌گیرد.

وی گفت: مسئله مواد مخدر مسئله انتفاعی، سیاسی و اقتصادی است و صبغه اقتصادی مواد مخدر در نوع پولشویی آن مشخص می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به مشکلات اجتماعی که در ارتباط با مواد مخدر وجود دارد، اشاره کرد و افزود: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی اعم از سرقت، طلاق و بسیاری از جنایت‌ها از پدیده‌های مرتبط با مواد مخدر است.

دادستان کل کشور به توزیع مواد مخدر در شبکه فضای اجتماعی اشاره و تصریح کرد: بیش از 30 تا 40 سایت وارد توزیع موادمخدر شدند البته این مسئله را پلیس فتا پیگیری می‌کند.

وی افزود: این پدیده در شناخت اصل موضوع که یک پدیده خانمان‌برانداز با تهدید بسیار جدی نسبت به افراد بویژه جوانان است، مرز تهدید بودن آن را همه احساس می‌کنند، اما آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد متفاوت است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی مرزبانی است و دستگاه قضایی همه در امر مبارزه با مواد مخدر در صحنه هستند، اما نوعی تناقض در این قضیه در حوزه بین‌الملل وجود دارد. از سویی برخورد قاطع را مورد سؤال قرار می‌دهند و گاهی هم خسته نباشید می‌گویند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: علی‌رغم حضور و اراده جدی جمهوری اسلامی، در عمل از سوی سازمان ملل چیزی مشاهده نمی‌شود، بلکه اقدامات را درست در جهت عکس می‌بینیم؛ چرا که موضوع موادمخدر به عنوان یک پدیده شوم مسئله‌ای است که باید با عوامل شناخته شده آن برخورد شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی، اراده جدی در مبارزه با مواد مخدر داشته و برخوردهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی با قاچاقچیان همه نشان از این اراده جدی ایران در برخورد با مواد مخدر است.

۱۳۹۳/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...