نسخه چاپی

چشمه ‎ای بی‎نظیر برای درمان امراض كلیوی

چشمه «شاه‌بلاغی» جاذبه‎ای بی‎نظیر در سلطانیه است كه دارای آب روان، سبك و مناسب برای درمان امراض كلیوی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، چشمه شاه‎بلاغی سلطانیه یکی از مجموعه‎های بی‎نظیری است که در سال‎های اخیر به دلیل توجه به این مجموعه و اقداماتی که در آن صورت گرفته است به جاذبه‎ای زیبا برای گردشگران به ویژه در ایام نوروز و تابستان تبدیل شده است؛ این چشمه جوشان در 9 کیلومتری خروجی سلطانیه قیدار قرار دارد و چشم هر بیننده‎ای را به خود خیره می‎کند.

مردم این منطقه بیشتر از گردشگران به این مجموعه علاقه‎مند هستند و روزهای پایانی هر هفته را برای بازدید و استفاده از مناظر زیبای اطراف این چشمه به این محل می‎آیند؛ از روستاها و شهرهای اطراف نیز مردم برای استفاده از جاذبه‎های گردشگری این مجموعه در این محل اطراق می‎کنند و روزهای آخر هفته را در کنار خانواده می‎گذرانند.

در سال‎های اخیر با پلکانی کردن این چشمه، منظره‎ای دلنواز از آن در مقابل دیدگان بینندگان گسترده شده و مردم برای تفریح و سرگرمی از این منطقه استفاده می‎کنند.

اگر چه مردم سلطانیه و روستاهای اطراف از این چشمه به عنوان آب آشامیدنی و کشاورزی استفاده می‎کنند اما طبیعت زیبا و بکر این منطقه جلوه‎ای دیگر برای استفاده مناسب گردشگران به این منطقه محسوب می‎شود با اقداماتی که در این مجموعه صورت گرفته است شاه‎بلاغی سلطانیه می‎تواند مکان مناسبی برای گردشگری در ایام نوروز قرار گیرد.

این چشمه مجتمعى از چشمه‎هاى کوچک و بزرگ با آب خنک و گواراست که اراضى را با چمن‌زارهاى طبیعى همراه با درختانی بی‎نظیر در حواشى صحنه دلنشینی را به وجود آورده است.

استخرهای پلکانی چشمه شاه‎‏بلاغی

در واقع این چشمه در سه کیلومتری شهر سلطانیه به طرف قیدار قرار گرفته و در حال حاضر شامل استخرهایی است که به صورت پلکانی کنار هم احداث شده است که همگی از آب چشمه شاه‎بلاغی سیراب می‎شوند.

اطراف این مجموعه درختان سرسبزی خودنمایی می‎کند که محل خوبی برای گذراندن یک روز بی‎دغدغه و در نهایت آرامش محسوب می‎شود؛‌ در این مجموعه چند قایق تفریحی نیز برای سرگرمی مسافران گنجانده شده و علاقه‎مندان می‎توانند از این فضا نیز استفاده کنند.

شهردار سلطانیه نیز با اشاره به اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای چشمه شاه‌بلاغی اظهار کرد: ترمیم فعالیت‎های انجام شده و ایجاد پارکینگ از اقدامات انجام شده در این پروژه است.

محمود کلانتری با بیان اینکه پروژه گردشگری چشمه شاه‎بلاغی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، افزود: برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی این جاذبه گردشگری فراخوان عمومی آن تا سال 95 ارائه می‎شود.

وی با اشاره به اینکه چشمه شاه‌بلاغی دارای آب روان و سبک و مناسب برای درمان امراض کلیوی است، افزود: اقدامات زیر‌بنایی و مقدماتی این چشمه از یک سال گذشته آغاز شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

کلانتری با بیان اینکه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر سلطانیه مغفول مانده است، تصریح کرد: اقدامات زیربنایی چشمه شاه‌بلاغی آغاز شده است.

شهردار سلطانیه یادآور شد: شهرستان سلطانیه با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری هنوز به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

فرماندار شهرستان سلطانیه نیز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به منظور توسعه محور گردشگری سلطانیه غار کتله‌خور 2 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات مصوبات خاص قانون بودجه سال جاری برای ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه شاه‎بلاغی سلطانیه اختصاص داده شده است.

چشمه شاه‎بلاغی با دریاچه مصنوعی و آلاچیق‌های زیبا

پرویز خالقی با بیان اینکه این چشمه در هفت کیلومتری شهرستان سلطانیه قرار گرفته است، تصریح کرد: چشمه شاه‎بلاغی دارای دریاچه مصنوعی و آلاچیق‌هایی برای استفاده گردشگران است.

وی با اشاره به نزدیکی چشمه شاه‎بلاغی به روستای اسدآباد گفت: جاذبه‎هایی همچون داشتن آب زلال و شفاف موجب افزایش آمار بازدیدکنندگان از این چشمه شده است.

گفتنی است، در حال حاضر این جاذبه گردشگری در سلطانیه مکان مناسبی برای بازدید گردشگران در ایام نوروز است که علاقه‎مندان می‎توانند ضمن استفاده از فضای دلنشین و بهاری آن از آب این چشمه نیز برای درمان بیماری کلیوی استفاده کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...