نسخه چاپی

برائت پادشاه عربستان از داعش!

شاه عربستان در پیامی كه به مناسبت برگزاری نشست جهانی اسلام و مبارزه با تروریسم در مكه صادر كرد، جنایت‌های گروه‌های تروریستی را با اسلام بی ارتباط دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، «خالد الفیصل بن عبدالعزیز» مشاور پادشاه عربستان به نیابت از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور در افتتاحیه نشست جهانی اسلام و مبارزه با تروریسم در مکه حضور پیدا کرد و پیام پادشاه عربستان را قرائت کرد.

وی در سخنرانی شاه عربستان به نیابت از وی اعلام کرد که این کشور از هیچ تلاشی برای مبارزه با تروریسم و مقابله قاطعانه با آن فروگذار نکرده است و تأکید کرد که چندین باند تروریستی داخلی به همت نیروهای امنیتی عربستانی کشف و سرنگون شده‌اند و نیروهای هوایی عربستان در عملیات‌های ائتلاف آمریکایی علیه داعش شرکت می‌کنند.

روزنامه «الشرق الاوسط»، گزارش داد پادشاه عربستان در این پیام تأکید کرد که تجاوز‌های تروریسم اسلام‌نما با دزدی، تجاوز و انواع جنایت‌های وحشتناک همراه شده و این مسأله امت اسلامی را در معرض خطر قرار داده و اسلام از این گروه‌ها بریء است.

وی همچنین خطر اصلی این گروه‌های تروریستی را در این مسأله دانست که فرصتی به غرض ورزان می‌دهد تا اتهاماتی را به اسلام وارد کنند و مسلمانان را به این گروه مجرم که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند شبیه بدانند.

عربستان کشوری است که بیشترین میزان تروریست را در گروه‌های تروریستی مانند داعش دارد. مبلغان عربستانی با ادعای واهی جوانان این کشور را که با دیدگاه وهابی رشد پیدا کرده‌اند و اشتراکات اعتقادی فراوانی با داعش دارند به آنچه «جهاد» می‌خوانند دعوت می کنند.

۱۳۹۳/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...