نسخه چاپی

راهنمای خرید بلیت نوروزی هواپیما

با خرید بلیت هواپیماهای چارتر می توانید تا 50 درصد نرخ های رسمی در هزینه هایتان صرفه جویی كنید.

به گزارش نما به نقل از روزنامه هفت صبح: با خرید بلیت هواپیماهای چارتر می توانید تا 50 درصد نرخ های رسمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

بلیت های هوایی نوروزی پیش فروش شدند اما هنوز تعداد زیادی از مسافران هستند که می خواهند پیش از ترافیک شب عید بار سفر ببندند یا به دیارشان برگردند. از گرانی بلیت های شب عید که بگذریم، می رسیم به بلیت هایی که در این روزها خیلی هم خریدار ندارند. اما هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک شویم، هم پیدا کردن بلیت سخت می شود و هم قیمت ها نجومی می شود.

ارزان ترین بلیت هواپیما در بین کل مسیرهای هوایی کشور، حدود 64 هزار تومان و گرانترین بلیت حدود 250 هزار تومان است. پرواز چابهار- ارومیه به عنوان طولانی ترین مسیر هوایی کشور قیمت 268 هزار و 600 تومانی دارد. پرواز بندرعباس - چابهار، شاهرود - تهران، رشت - اردبیل و کرمان - بوشهر نیز با قیمت 92 هزار و 200 تومان ارزان ترین سفرهای داخلی هوایی هستند.

حالا با این قیمت ها برای خریدن یک بلیت هواپیما در آن روزهای آخر سال باید کلی واسطه و رفیق و آشنا جور کنید تا یکی از دفاتر آژانس های گردشگری سطح شهر، برایتان یک بلیت پیدا کند؛ آن هم با چه قیمتی. تازه کلی هم سرتان منت می گذارند.

آنها که حرفه ای تر ه8ستند از همین حالا برای روزهای منتهی به ایام نوروز بلیت هواپیما را می خرند و کنار می گذارند تا خیالشان از این بابت راحت باشد. تازه حرفه ای ها یک فرمول دیگر هم برای خرید بلیت هواپیما دارند. آنها که مسافرت های هوایی زیادی دارند، برای اینکه هزینه کمتری برای مسافرت هوایی بدهند، بلیت چارتر می خرند. گرچه هواپیماهایی که شرکت های هوایی چارتر می کنند جزو بهترین هواپیماهای کشور نیستند.

بنابراین از انتظارات تان باید کمی کوتاه بیایید. هواپیماهایی که این شرکت ها چارتر می کنند، معمولا یکی از هواپیماهای ایرباس A300، بوئینگ MD، ایرباس A320، TU154 و فوکر 100 است.
پرواز روزهای اول و وسط هفته و ایام غیرتعطیل را انتخاب کنید. همانطور که می دانید یکی از عواملی که بر قیمت بلیت تاثیر می گذارد تعطیلات و آخر هفته هاست. گاهی تعطیلات قیمت بلیت های چارتری را تا 30 درصد افزایش می دهد.

بلیت های چارتری را با نرخ های رسمی مقایسه کنید

قیمت بلیت های چارتری معمولا کمتر از نصف قیمت نرخ های رسمی هواپیمایی است. به عنوان مثال قیمت مسیر پرتردد تهران - مشهد که به طور رسمی 131 هزار تومان است، برای امروز و فردا از 80 هزار تومان با هواپیمای B-MD آغاز شده و تا 185 هزار تومان متغیر است. همین بلیت را اگر بخواهید برای یکی دو روز مانده به نوروز تهیه کنید باید 350 هزار تومان پول بدهید. شب عید است دیگر.

قیمت بلیت چارتر شده برای دو سه روز اول عید بین 140 تا 250 هزار تومان است. مسیر تهران کیش برای امروز پنجشنبه و فردا جمعه بین 80 تا 230 هزار تومان هزینه دارد. هزینه ای که برای خرید بلیت غیرچارتری برابر 170 هزار تومان است.

نرخ رسمی بلیت هواپیمای کیش - مشهد در ابلاغیه های رسمی سازمان هواپیمایی 204 هزار و 500 تومان است اما می توانید به جای اینکه هزینه این سفر گران قیمت را بدهید، یک بلیت چارتر بخرید که حداقل آن 100 هزار تومان و بیشترین قیمت آن 120 هزار تومان است. به عنوان مثالی دیگر اگر مسافر مسیر تهران به چابهار باشید، در حالت عادی باید 202 هزار و 400 تومان پول بلیت بدهید اما اگر بلیت چارتر شده گیرتان بیاید می توانید با حول و حوش 260 هزار تومان کار خود را راه بیندازید.

۱۳۹۳/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...