نسخه چاپی

مولاوردی: اشتغال زنان دغدغه دولت است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اشتغال و توسعه كارآفرینی با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی بویژه برای بانوان از دغدغه های دولت است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مولاوردی بیان داشت: درصددیم تا اشتغال را به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها ببریم تا از توان زنان بدسرپرست و بانوان هنرمند بهره مند شویم لذا در سند اشتغال پایدار به وضعیت اشتغال زنان توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: در طرح سه ساله با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی در ۳۱ استان بازارچه هایی برای توسعه کارآفرینی بانوان در نظر گرفته این که در ۱۰ استان اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح بانوان می توانند آثار هنری و توانمندیهای خود را در معرض دید مردم قرار دهند و زمینه های بازاریابی و فروش آنها را فراهم کنند تا از این طریق امنیت شغلی خود را فراهم سازند.

وی ادامه داد: همچنین طرح ضربتی اشتغال را با هدف توسعه کارآفرینی برای جوانان دانش آموخته دانشگاهی را در دستور کار قرار داده ایم تا در لایحه حمایت خانواده به آن نگاه ویژه صورت گیرد.

مولاوردی بیان داشت: درصددیم تا اشتغال را به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها ببریم تا از توان زنان بدسرپرست و بانوان هنرمند بهره مند شویم لذا در سند اشتغال پایدار به وضعیت اشتغال زنان توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به طرح کاهش ساعت کار زنان در دستگاه ها گفت: این طرح ویژه افرادی با شرایط خاص مطرح شده است تا با کاهش ساعت کار بانوان، آنان بتوانند به نقش های چندگانه همسرداری و فرزند داری برسند.

وی افزود: توازن بین کار و زندگی از مهمترین رویکرد در حوزه زنان و خانواده است تا بانوان با هماهنگی بین اجتماع و اشتغال به وظیفه خانه داری و همسرداری خویش دست یابند.

مولاوردی ادامه داد: برنامه های معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و دولت و سایر نهادها حاصل می شود تا وضعیت زنان در جامعه بهبود یابد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با اشاره به تهیه اطلس وضعیت زنان گفت: بر اساس سفر استانی به ۳۱ استان و کارشناسی و آسیب شناسی مسایل این اطلس تهیه شده است و براساس اولویت بندی نشست های منطقه ای برگزار می شود تا بر اساس آن تفاهم نامه هایی برای بهبود وضعیت زنان در عرصه های مختلف امضا و به تصویب برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری برنامه ها در حوزه زنان و خانواده شاهد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش طلاق، توانمند سازی بانوان آنگونه که شایسته جایگاه بانوان است قدم برداریم و به جایگاه زنان به صورت آرمان گرایانه و کلی نگاه نکنیم تا بتوانیم آسیب ها را شناسایی و مرتفع کنیم.

۱۳۹۳/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...