نسخه چاپی

دوره جدیدی از روابط دوستانه ایران و یمن

«یمن به صورت رسمی روابط جدیدی را با ایران آغاز كرد و تنش های گذشته در روابط دو كشور از بین رفت.»

به گزارش نما، شبکه المیادین اعلام کرد: «یک هیئت دولتی یمن به ریاست صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به تهران سفر کرد. شماری از مسئولان ارشد وزارتخانه های یمنی و کارشناسان اقتصادی، الصماد را در این سفر همراهی می کنند. وی تقویت روابط ایران و یمن را مسئله ای طبیعی توصیف کرد.»




این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «یمن به صورت رسمی روابط جدیدی را با ایران آغاز کرد و تنش های گذشته در روابط دو کشور از بین رفت. پس از گذشته چند دهه از قطع همکاری های هوایی میان تهران و صنعا این اولین هواپیمای ایرانی است که در فرودگاه بین المللی صنعا بر زمین نشسته است.»




این شبکه خبری در ادامه افزود: «معاون سفیر ایران با حضور در فرودگاه صنعا از حمایت این کشور از یمن در تمامی زمینه ها خبر داد. به نظر می رسد صفحه جدیدی در روابط صنعا و تهران گشوده شده است. وی در ادامه افزود:"مهم ترین مسئله در یمن شکست خوردن دشمنان دو ملت ایران و یمن در مانع تراشی برای تقویت روابط دو کشور بوده است."»





این شبکه لبنانی در پایان افزود: «دولت یمن از آزادی عمل بیشتری در تعامل با تهران برخوردار است. پس از تخلیه بار این هواپیمای یمنی، هیئت رسمی این کشور به ریاست صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله و سخنگوی این جنبش راهی تهران شدند.»

۱۳۹۳/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...