نسخه چاپی

پرونده سعید مرتضوی در مرحله رسیدگی است

رئیس دیوان عدالت اداری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه: پرونده سعید مرتضوی در مرحله رسیدگی است/ تا پایان خردادماه، پرونده حمید بقایی به مرحله نهایی رسید و حكم صادر و به وی ابلاغ شد/ حكم انفصال از خدمت وی منتفی شده است.

به گزارش نما به نقل از نسیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در پاسخ به سوالی اظهار داشت: از آنجایی که شکایت واصله از سوی نمایندگان نسبت به مرتضوی به تصمیم وزیر کار بر می گردد و وزرا می توانند مسئولین زیر مجموعه خود را انتخاب کنند، بنابراین چنین شکایاتی قابل طرح در دیوان عدالت اداری نیست. وی تصریح کرد: به لحاظ حساسیت هایی که در خصوص پرونده مرتضویایجاد و از این نظر که ادعا شده در انتصاب وی مندرجات اساس نامه سازمان لحاظ نشده نمایندگان مجبور به شکایت شده اند و این شکایت در دست بررسی است. حجت الاسلام منتظری ادامه داد: دیوان این پرونده را به کمیسیون تخصصی ارجاع داده تا تشخیص نهایی در این زمینه انجام شود. وی تاکید کرد: گزارش نهایی کمیسیون تخصصی پس از بررسی نهایی تقدیم هیئت عمومی می شود و ظرف دو الی سه هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد وضعیت پرونده حمید بقایی هم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، این چنین پاسخ داد: تا پایان خرداد ماه پرونده حمید بقایی به مرحله نهایی رسید و حکم صادر و به وی ابلاغ شد.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: حکم بقایی مبنی بر انفصال از خدمت، برائت و درخواست ماده 16و18 بوده که در حال حاضر انفصال از خدمت و برائت منتفی شده و قراری هم که برای این پرونده صادر شده، قرار درخواست اعمال ماده 37 بوده که به لحاظ اشکالاتی که از نظر قانونی وجود دارد این قرار صادر شده است. رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: حکم انفصال از خدمت و برائت حمید بقایی بر اساس رای نهایی صادر شده است.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...