نسخه چاپی

الحاق ناوشكن دماوند به نیروی دریایی ارتش در خزر

عکس خبري -الحاق ناوشکن دماوند به نيروي دريايي ارتش در خزر

الحاق ناوشكن جمهوری اسلامی ایران دماوند به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر آرزوی دیرینه‌ای بود كه امروز تحقق پیدا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بزرگ‌ترین دریاچه دنیا در شمال کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و پنج کشور در حاشیه آن هستند و استفاده از منابع و منافع آن را در اختیار دارند.

حفاظت و حراست از منابع و منافع سطحی، زیرسطح و ... دریای خزر نیازمند پایش و حضور در آن است و این امر با استقرار نیروی دریایی مقتدر محقق می‌شود.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیروی دریایی توانمند در دریای خزر نداشت، اما اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دریا حضوری فعال دارد.

ساخت ناوشکن دیگر شعار نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با فارس درباره حضور مقتدرانه این نیرو در دریاهای آزاد و خزر اظهار کرد: امروز ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و این موضوع شعار نیست، بلکه عملیاتی شده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به ساخت ناو موشک‌انداز در شمال کشور اشاره کرد و افزود: سال 77 یکی از کشورهای همسایه شمالی در خزر رزمایشی را پیش‌بینی کرد و از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این رزمایش دعوت کرد.

وی ادامه داد: آن زمان نیروی دریایی ایران شناوری که بتواند در دریای خزر رزمایش انجام دهد، نداشت و فرماندهی معظم کل قوا فرمودند؛ اگر همت و غیرت دارید بروید ناو بسازید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: سال 82 پس از 4.5 سال از صدور فرمان مقام معظم رهبری نخستین ناو موشک‌انداز پیکان به دست معظم‌له به این نیرو در دریای خزر الحاق پیدا کرد.

سیاری با بیان اینکه ناو موشک‌انداز پیکان پیشرفته‌ترین و بالاترین سطح فناوری را در خود دارد، تصریح کرد: ناو موشک‌انداز پیکان با همت جوانان ایران اسلامی ساخته شده و پس از آن ناوهای دیگر در خط تولید قرار گرفتند و اکنون در شمال و جنوب کشور استقرار دارند.

وی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن در سال 78 اشاره کرد و گفت: طراحی ساخت ناوشکن را آغاز کردیم و ابتدا ماکت آن ساخته شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران به دست فرماندهی معظم کل قوا در بندرعباس به این نیرو در سال 88 الحاق پیدا کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ بروید ناوشکن بسازید و خوبش را بسازید.

سیاری اضافه کرد: بسیاری لبخند زدند و گفتند مگر می‌شود ما ناوشکن بسازیم، اما همت جوانان کشور به جایی رسیده که ناوشکن می‌سازند.

برخورد نیروهای خارجی نسبت به ساخت ناوشکن جماران

وی به برخورد نیروهای خارجی در ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران اشاره کرد و گفت: یکی از فرماندهان نیروهای کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جلسه‌ای از بنده سئوال کرد ناوشکنی که شما ساختید آیا دریانوردی می‌کند، به معنای آن‌که سامانه رانش و موتور دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: از او پرسیدیم منظور شما چیست و آن فرمانده پاسخ داد ناوشکن شما مگر ماکت نیست.

سیاری با بیان اینکه دیگران باور نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران بتواند ناوشکن بسازد، اظهار کرد: باید چه پاسخی به آن فرمانده می‌دادم تا باور کند، اگر قسم می‌خوردم یا چانه می‌زدم باز هم فایده‌ای نداشت.

وی ادامه داد: به او گفتم آیا ناوهای شما در خلیج عدن برای مقابله با دزدان دریایی حضور دارد و فرمانده پاسخ داد بله و گفتم از امروز حساب داشته باشد و یک ماه آینده دریانوردی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران را در خلیج فارس ببین و آن فرمانده قبول کرد.

بالا رفتن دست تسلیم دیگران در مقابل ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران مدت 90 روز در دریای سرخ دریانوردی کرد تا ماهواره‌ها و کشتی‌ها آن را مشاهده و گزارش کنند، بیان کرد: مدتی بعد آن فرمانده را در جلسه‌ای دیدم و وقتی در مقابل بنده قرار گرفت دست‌هایش را بالا برد و گفت قبول کردم.

به گزارش فارس، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند امروز با حضور مقام‌های بلندپایه کشوری در بندر انزلی به نیروی دریایی ارتش الحاق پیدا می‌کند تا دست تسلیم دیگران همچنان بالا بماند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...