نسخه چاپی

هتلداری اصلی ترین حلقه توسعه گردشگری

توجه كشورها به صنعت گردشگری و درك آنها از اهمیت این صنعت برای درآمد زایی ، به گونه ای است كه بسیاری از كشورها به ایجاد زیر ساخت های لازم برای این صنعت روی آورده اند . هتلداری یكی از صنایعی است كه رشد یافتگی آن موجب فراهم سازی آسایش و رفاه برای گردشگران است كه در نهایت به رونق صنعت گردشگری كمك می كند .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري آريا، مهرداد تاوتلي عضو هيئت مديره جامعه هتلداران کيش در خصوص هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري ، هتلداري و صنايع وابسته گفت : امروزه صنعتي شدن ، زندگي شهري و شرايط سخت کاري بيش از پيش بر اهميت سفرهاي تفريحي براي عموم در سراسر جهان افزوده است ، بي شک در اين شرايط ،‌گردشگران به دنبال به دست آوردن حداکثر آسايش ، امکانات رفاهي و بهترين وضعيت اسکان در سفر خود هستند وي تصريح کرد : صنعت هتلداري در کشور ما داراي قدمتي ديرينه است و اين صنعت بايد با قوانين و شرعيات به روز باشد . اين قوانين را نبايد دست و پا گير تلقي کنيم بلکه مي توان در سرو غذا تنوع ايجاد کنيم و از عرقيات و نوشيدني هاي سنتي استفاده کنيم ، وغذاي ايراني را ارائه دهيم که براي گردشگران هم جذابيت دارد و هم اينکه آنها به دنبال به دست آوردن تجربه سفر مي کنند و ما بايد خلاقانه عمل کنيم .
تاوتلي افزود : در عصر حاضر نحوه گذراندن تعطيلات و اوقات فراغت مردم دچار تغيرو تحول اساسي شده است . اغلب افراد ترجيح مي دهند از اين فرصت ها استفاده کنند تا هم اوقات خوبي را در کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند و هم از اماکن گردشگري داخل و خارج از کشورشان ديدن کنند . به همين دليل در سال هاي اخير گردشگري در سراسر دنيا کاملا توسعه يافته و متحول شده است و اين موضوع تاثير فراواني بر صنعت هتلداري و نحوه مديريت مراکز اقامتي گذاشته است . در صنعت هتلداري بايد نيروهاي جوان و آموزش ديده ، متخصص گردشگري ، هتلداري و آشنا به اصول (تشريفات هتلي )و مهمان نوازي وارد کار شوند تا بتوان با ايجاد مزيت رقابتي ، رضايت مندي مهمانان را برآورده کرد .
مدير کل هتل شايگان در ادامه عنوان کرد : خدمات صنعت هتلداري اصلي ترين حلقه توسعه صنعت گردشگري را تشکيل مي دهد . هتل ها و مراکز اقامتي که شرايط دلخواه را براي گردشگران فراهم مي کنند و موجبات رضايت مندي مهمان را مد نظر قرار مي دهند مي توانند نقش بسيار تاثير گزاري بر افزايش شمار گردشگران به يک مقصد گردشگري را ايجاد نمايند . گردشگر وقتي از محل زندگي اصلي خود دور شده است تا از يک منطقه ديگر ديدن کند ،اگر شرايط راحتي و آسايش را براي او فراهم کنيم مطمئنا نه تنها خود اين سفر را تکرار مي کند بلکه اطرافيان و آشنايان را نيز به ديدن و اقامت از آن منطقه ترغيب مي کند .
وي در پايان تاکيد کرد : به همين جهت ايجاد زير ساخت هاي اقامتي مناسب براي گردشگران و ايجاد شرايط مطلوب يکي از الزام هاي جذب گردشگر در هر کشور است . به بيان ديگر شمار گردشگران ورودي در گرو تامين تسهيل ها ، ايجاد شرايط لازم براي اقامت و پذيرايي مطلوب و شايسته است ، از اين رو بي جهت نيست که سرمايه داران و سرمايه گذاران در کشورهاي پيشرفته دنيا به صنعت ساخت ، تجهيز و اداره ي هتل توجه ويژه اي دارند . گفتني است : هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري ، هتلداري و صنايع وابسته 5 الي 8 اسفند ماه 1393 درجزيره کيش برگزار مي شود .

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...