نسخه چاپی

آیت‌الله‌ مكارم: انكار گرانی، مشكلی را حل نمی‌كند

عکس خبري -آيت‌الله‌ مکارم: انکار گراني، مشکلي را حل نمي‌کند

این مرجع تقلید افزود: مردم بدانند كه ما صدای آن‌ها را به گوش مسوولان می‌رسانیم و بی‌پرده و شفاف مشكلات مردم را به دولت می‌گوییم و امیدوارم دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشكل حل شود.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با بیان این‌که «سه عامل در مساله گرانی نقش دارند» گفت: اگر مدیریت‌ها صحیح باشد، گرانی‌ها کنترل می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ، ایشان در جمع نمازگزاران حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) با اشاره به فشار گرانی بر مردم خاطرنشان کرد: مردم چه به صورت غیرمستقیم و چه مستقیما نگرانی خود از گرانی را به ما انتقال می‌دهند، اکنون این وضعیت اقتصادی به طبقات ضعیف جامعه فشار زیادی می‌‌آورد و دولت باید جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

وي در خصوص عوامل گرانی‌های اخیر گفت: در این مساله سه عامل نقش دارد که اولین آن‌ها تحریم‌های خارجی است و زورگویان جهان برای اینکه ما از حقوق خود دفاع نکنیم این تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند.

مكارم شيرازي افزود: عامل دوم برخی از کسبه و تجار هستند که حق را فراموش کرده‌اند و به محض این‌که بعضی شاخصه‌ها مانند دلار یا طلا گران می‌شود اجناس خود را بدون دلیل گران می‌کنند، در حالی که این کار آن‌ها سوء استفاده است و این پول‌ها برکت ندارد.

وي افزود: سومین و مهم‌ترین عامل از ناحیه دولت است و اگر مدیریت‌ها صحیح باشد و حساب و کتاب درستی انجام شده و سرمایه‌گذاری صحیحی در تولید انجام شود هم گرانی‌ها کنترل می‌شود و هم برای جوانان اشتغال می‌شود.

وي ادامه داد: انکار واقعیت مشکلی را حل نمی‌کند سیاستمداران با تجربه اگر مشکلی وجود داشته باشد سریعا به آن اعتراف می‌کنند و دولتمردان ما نیز باید مشکل را قبول و از انکار آن خودداری کنند با ارائه آمار اشتباه وضعیت عوض نمی‌شود و نمی‌توان با زور و فشار مشکل گرانی را حل کرد.

وي در ادامه بیان کرد: باید ریشه‌ها را پیدا و مشکل را حل کرد اکنون عده زیادی از مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند وحتی این مساله اقتصادی به مساله‌ایی سیاسی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است.

اين مرجع تقليد افزود: مردم بدانند که ما صدای آن‌ها را به گوش مسوولان می‌رسانیم و بی‌پرده و شفاف مشکلات مردم را به دولت می‌گوییم و امیدوارم دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکل حل شود.

وي افزود: در اخبار شنیدیم که کشور عربستان سعودی به حکم دادگاه خودش 18 ایرانی را اعدام کرده‌اند که دولت ایران باید نسبت به اقدام آن‌ها حساسیت نشان دهد و اجازه ندهد که نسبت به شیعیان عداوت نشان دهد.

وي در ادامه بیان کرد: یکی از مفتی‌های آن‌ها به تازگی در فتوایی گفته است که افتخار می‌کنم با دست خودم بچه‌های شیعه را به قتل برسانم که چنین وحشیگری در هیچ جا از تاریخ جهان دیده نشده است و هر کس توانسته است در تاریخ چنین چیزی پیدا کند من به او جایزه می‌دهم.


اين مرجع تقليد، این اقدام دولت عربستان را غرض ‌ورزی نسبت به شیعیان دانست و تصریح کرد: آن‌ها نسبت به پیشرفت‌های شیعیان در دنیا از جمله ایران، عراق و لبنان عصبانی هستند و به همین خاطر روی به بچه‌کشی می‌آورند.

مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام حسین(علیه السلام) با اشاره به برجستگی‌های زیارت وارث تصریح کرد: در زیارت‌نامه‌ها درسی تربیتی برای زائرین و همه مسلمانان است و خواندن آن‌ها پیام‌های زیادی برای ما دارد.

وي افزود: در زیارت وارث می‌خوانیم که امام حسین(علیه السلام) از پیامبران اولوالعزم ارث می‌برند که این ارثیه علم، تقوا، شجاعت، زهد، و صفات برجسته پیامبران بوده است و پیام این دعا این است که ارثیه پدر برای فرزند تنها ثروت نیست و علم، تقوا و انسانیت بهترین ارثیه برای فرزندان است.

مكارم شيرازي ادامه داد: در زیارت وارث گواهی می‌دهیم که امام حسین (علیه السلام) نماز را زنده کرد. که این مساله نشان دهنده اهمیت نماز در اسلام است.

اين مرجع تقليد درخصوص امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در دعای وارث امام حسین(علیه السلام) را زنده کننده امر به معروف و نهی از منکر می‌خوانیم جوانان ما بدانند که اگر می‌خواهند در زندگی سعادتمند شوند نماز اول وقت و امر به معروف را نباید فراموش کند.

وي در پایان گفت: جداً از عده‌ای که امر به معروف را به صورت قانونی انجام می‌دهند، سایر مردم نیز باید به صورت مودبانه، دوستانه و دلسوزانه و با زبان خوش امر به معروف کند، امروز یکی از دلایل عدم اجابت دعا فراموشی امر به معروف و نهی از منکر است.

۱۳۹۱/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...