نسخه چاپی

وزیر بهداشت كارت اهدای عضو گرفت

وزیر بهداشت و درمان نخستین عضو ثبت‌نام كننده در سامانه سراسری فراهم‌آوری اعضای پیوندی كشور در رودسر شد و كارت اهدای عضو گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌هاشمی دقایقی پیش در حاشیه راه‌اندازی سیستم سراسری کارت اهدای عضو و سامانه فراهم‌آوری ورود اطلاعات به عنوان نخستین فرد حاضر در مراسم مذکور ثبت‌نام کرد و کارت عضویت گرفت.

وزیر بهداشت و درمان در این مراسم با قدردانی از دو خانواده اهدا کننده و گیرنده عضو، اظهار کرد: امیدواریم ایرانیان برای اهدای عضو در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

هاشمی با بیان اینکه جسد انسان پس از مرگ از بین می‌رود، افزود: در صورت اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی می‌توان اثر جاوید در یک انسان دیگر به یادگار گذاشت و این عمل لذت‌بخش است.

وی با تاکید بر اینکه انسان تا زمانی که زنده است نباید به اعضای بدن خود به ویژه کلیه آسیب برساند، تصریح کرد: باید از کلیه‌ها به خوبی حفاظت و مراقبت شود.

وزیر بهداشت و درمان نوشیدن روزانه هشت لیوان آب را برای سلامت کلیه‌ها ضروری دانست و خود برای این امر لیوانی نوشید و به دیگران نیز پیشنهاد کرد آب بنوشند.

وی در ادامه به وضعیت بیمارستان شهید انصاری رودسر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان 120 تخت دارد اما تنها 98 تخت آن استفاده می‌شود و از خیران می‌خواهم به جای ساخت بیمارستان تخصصی دیگر، در تجهیز بیمارستان شهید انصاری کمک کنند.

هاشمی از راه‌اندازی دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شهید انصاری رودسر تا شش ماه آینده خبر داد و یادآور شد: بیش از 50 درصد ظرفیت این بیمارستان خالی است که نیاز است خیران برای تجهیز آن کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دستگاه آی‌سی‌یو نیز در سال 94 در بیمارستان شهید انصاری رودسر انجام می‌شود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...