نسخه چاپی

رتبه چهارم اصفهان در كشف كالاهای قاچاق

استاندار اصفهان با بیان اینكه اصفهان رتبه چهارم را در كشف كالاهای قاچاق دارد، گفت: بیش از ۸۸ مورد كالای قاچاق به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال در سال جاری كشف شده كه مراحل قانونی و قضایی آن‌ها طی شده است.

به گزارش نما به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: قانون جدید مربوطه، اواخر سال گذشته ابلاغ شد و از ابتدای امسال این کمیسیون با ترکیب جدیدتر و اهداف مشخص‌تری شروع به کار کرد.

وی با اشاره به عملکرد 8 کارگروه فعال در این بخش افزود: در این کمیسیون نقاط ضعف و قوت این کارگروه‌ها بررسی شد و مواردی نیز که نیازمند قانون و مقررات جدید داشت که احصا شد که برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی فرستاده می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه وضعیت قاچاق کالا و ارز در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان به دلیل اینکه در کریدور شمال - جنوب و شرق- غرب کشور قرار گرفته است و بسیاری از کالاهای قاچاق از این مسیر عبور می‌کنند و در ایست و بازرسی‌های استان متوقف می‌شوند، که در زمینه کشف کالاهای قاچاق رتبه چهارم را در بین استان‌های رده دوم دارد.

وی تصریح کرد: بیش از 88 مورد کالای قاچاق با مبلغ 330 میلیارد ریال در سال جاری کشف شده که مراحل قانونی و قضایی را گذرانده و به مراجع زیربط فرستاده شده‌اند.

زرگرپور با اشاره به قاچاق مواد نفتی خاطرنشان کرد: برای کنترل بهتر قاچاق مواد نفتی نیاز به 3 آزمایشگاه کنترل بود که خوشبختانه امروز 2 آزمایشگاه آماده بهره‌برداری بوده که این امر سبب کنترل بالاتری در این زمینه می‌شود و فعالیت افرادی که می‌خواهند در یک مسیر سالمی صادرات مواد نفتی داشته باشند، زودتر و راحتتر انجام شود.

وی با اشاره به موضوع قاچاق لباس‌های دست دوم افزود: در شمال اصفهان واحد توزیع این‌گونه لباس‌ها شناسایی و ظرف ماه‌های گذشته با آن‌ها برخورد شده است و باید توجه داشت که لباس‌های دست دوم از نظر بهداشتی و بروز بیماری مشکلاتی را ایجاد می‌کند و خود مردم باید برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها از این‌گونه لباس‌های قاچاق استفاده نکنند .

استاندار اصفهان اظهار داشت: متاسفانه درهمین اواخر قاچاق میوه هم تا حدودی خود نمایی می‌کند که امید داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که ستاد تنظیم بازار استان دارد و با عنایت به توزیع مناسبی که ایجاد می‌کند، قاچاق میوه به حداقل خود برسد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...