نسخه چاپی

وجود 4 میلیون دیابتی در كشور

پروفسور فریدون عزیزی از وجود 4 میلیون نفر دیابتی در كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، همایش سالانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع آموزشی دانشگاه با حضور پروفسور فریدون عزیزی پدر علم غدد ایران، هیئت رئیسه دانشگاه و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در نخستین بخش این همایش، نشست علمی دیابت با حضور پروفسور فریدون عزیزی فوق تخصص غدد و رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر گلاله اصغری متخصص تغذیه و دکتر پورسعید متخصص طب ورزش برگزار شد.

پدر علم غدد ایران در این همایش نیز از وجود چهار میلیون دیابتی در کشور خبر داد و گفت: چهار تا پنج میلیون نفر نیز زمینه ابتلا به این بیماری را دارند.

عزیزی در مورد مصرف داروهای سنتی چینی در کشور به علت داشتن مواد غیردارویی هشدار داد.

علی رشیدی‌پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این همایش گفت: از 15 آذرماه تا 20 بهمن‌ماه، تعداد 412 مقاله به همایش ارسال شد که 291 مقاله مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سمنان بود.

وی افزود: 93.9 درصد از این مقالات از سوی داوران همایش پذیرفته شد که 30 مقاله برای ارائه به‌صورت سخنرانی و 357 مقاله برای ارائه به شکل پوستر در دو روز برگزاری همایش انتخاب شده‌اند.

رشیدی‌پور ادامه داد: در این همایش، مقاله‌هایی در انواع حوزه‌های پزشکی با موضوع ویژه بیماری دیابت ارائه شده است.

همایش سالانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بدون دعوت از خبرنگاران رسانه‌های گروهی از سوی روابط عمومی این دانشگاه، برگزار شد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...