نسخه چاپی

ویكی پدیا ویژه شناسایی فاسدها+عكس

در این سایت نام و عكس افرادی كه به انواع فساد متهم شده اند و نیز مجازات هایی كه برای این افراد در نظر گرفته شده، منتشر شده است.


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، تب و تاب افشاگری در دنیا هر روز داغ تر می شود و انواع و اقسام رسانه ها در تلاش هستند تا با انتشار اسناد یا اسامی افراد خاص، شهرتی برای خود دست و پا کنند. در عجیب ترین نوع از این قبیل رسانه ها، یک سایت اینترنتی در اندونزی اقدام به انتشار نام افرادی که به خاطر انواع فساد متهم شده اند، کرده است.

این سایت اینترنتی با الهام از سایت مشهور ویکیپدیا، نام «کوروپدیا Korupedia» یا همان «دائره المعارف نام افراد فاسد» را بر خود نهاده و از زمان راه اندازی آن در 19 ژوئن، ظرف یک هفته یک میلیون و 900 هزار نفر بازدیدکننده داشته است.


00.jpg


در این سایت نام و عکس افرادی که به انواع فساد متهم شده اند و نیز مجازات هایی که برای این افراد در نظر گرفته شده، منتشر شده است که با توجه به علاقه مردم این کشور به کسب اطلاع از این موضوع، بازتاب بسیاری زیادی در جامعه و رسانه های این کشور داشته است.

بر اساس شاخص تلقی از فساد که سازمان شفافیت بین المللی آن را تعیین می کند، اندونزی یکی از فاسدترین کشورهای جهان محسوب می شود و شاید این موضوع تلاشی برای تقبیح این رفتار در این کشور شرق آسیا باشد.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...