نسخه چاپی

اسكنر فراصوت اثرانگشتان كثیف و خیس

یك شركت سازنده تراشه از جدیدترین اسكنر شناسایی اثرانگشت سه‌بعدی خود رونمایی كرد كه نخستین حسگر بیومتریك جهان با استفاده از فناوری فراصوت است.

به گزارش نما، برنامه شناسایی تماس اپل بسیار سریع و دقیق است، اما حین استفاده از آن، دست به هیچ وجه نباید کثیف یا مرطوب باشد؛ اما اسکنر اثرانگشت سه بعدی Sense ID قادر است از برآمدگی‌های انگشت گرفته تا منافذ عرق را با استفاده از فناوری فراصوت ثبت کند.

در آینده نزدیک این اسکنرها نه تنها حتی در زمان پنهان بودن دست‌ها به عملکرد خود ادامه خواهند داد، بلکه از پشت شیشه و فلز نیز می‌توانند اثرانگشت را اسکن کنند.

هنگامی که انگشت بر روی این حسگر کوچک قرار می‌گیرد، نرم‌افزار سریعا به ثبت تصویری از اثر انگشت می‌پردازد؛ این تصویر ذخیره شده و برای تائید هویت سریع کاربر با درصد خطای بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که این اسکنر از امواجی استفاده می‌کند که از سطح انگشت جهش می‌کند، می‌توان از آن در پشت مواد، مانند شیشه یا فلز نیز استفاده کرد.

نسخه نمایشی این فناوری در شیشه‌ای به ضخامت 0.9 میلیمتر پوشیده شده است، اما شرکت Qualcomm هنوز از حداکثر ضخامت قابل استفاده برای این فناوری رونمایی نکرده است. اگرچه به گفته سازندگان، این فناوری بسیار دقیق‌تر و قوی‌تر از حسگرهای خازنی مانند نمونه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های اپل و سامسونگ است.

تلفن‌های همراه مجهز به این فناوری قرار است در سال جاری وارد بازار شود، اما هنوز دستگاه‌هایی که ممکن است از آن استفاده کنند، رونمایی نشده‌اند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...