نسخه چاپی

دلگرمی اوباما به نتانیاهو

اوباما در حالی كه سوار بر هواپیما بوده با نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تماس می‌گیرد و به وی اطمینان می‌دهد كه توافق لوزان بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بوده است.

به گزارش نما، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که سوار بر هواپیما به سمت «لوئیزویل» می‌رفته با بنیامین نتانیاهو تماس می‌گیرد و در خصوص توافق لوزان با وی صحبت می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، اوباما در این تماس به نتانیاهو اطمینان داده که بیانیه لوزان بهترین راه برای بستن مسیر ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.

اوباما در حالی این سخن را می‌گوید که در سخنرانی دیروز خود در کاخ سفید به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای اشاره کرده بود و از آن آگاه است.

وی همچنین به طرف صهیونیست قول داده که بیانیه لوزان، به هیچ وجه از نگرانی‌های آمریکا در خصوص حمایت ایران از تروریسم و تهدید اسرائیل از سوی تهران، نمی‌کاهد.

نتانیاهو هم در این تماس تلفنی به اوباما روی خوشی نشان نداد و گفت که توافق مبتنی بر بیانیه لوزان، موجودیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد.

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به شدت بر بیانیه لوزان تاخته و گفته که این توافق، به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد، اقتصاد این کشور را تقویت می‌کند و حمله و تهاجم را در سطح خاورمیانه شدت می‌بخشد.

نتانیاهو در این تماس برای امضای توافق هسته‌ای با ایران در شرایط فعلی، جایگزینی هم تعیین کرد و به اوباما گفت: «جایگرین توافق لوزان، ایستادگی در برابر ایران و افزایش فشارها بر این کشور است و این کار باید تا رسیدن به توافقی خوب ادامه یابد.

۱۳۹۴/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...