نسخه چاپی

مذاكرات صورت گرفته جدا از نظر رهبر معظم انقلاب نبود

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: بدون شك مذاكرات صورت گرفته و رسیدن به بیانیه مشترك ایران و گروه 1+5 جدا از نظر رهبر معظم انقلاب نبوده است.

به گزارش نما، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: رسیدن مذاکرات به این مرحله با رهبری و هدایت های معظم له بوده و با نظر ایشان توافق نهائی صورت گرفته است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته این بیانیه نهائی نیست، بلکه چارچوبی برای توافق نهائی است و امیدواریم که توافق نهائی در چارچوب این بیانیه مورد نظر باشد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در مجموع این بیانیه، حق فعالیت صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، محفوظ مانده و تحریم ها نیز برداشته خواهد شد.

امام جمعه گرگان افزود: البته برداشتن این تحریم ها، آنطور نخواهد بود که آنها می خواهند، بلکه یکپارچه و هماهنگ بوده و از سوی دیگر ، ما بازدید سرزده از تاسیسات هسته ای خود را پذیرفته ایم ، زیرا اعتقاد داریم که ما دنبال سلاح هسته ای نبوده و به همین دلیل در قبال این مساله کوتاه آمدیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: اصل مذاکره این است که طرفین در برخی مسائل کوتاه بیایند، اما در اصول حقوق هسته ای ملت ایران، تیم مذاکره کننده محکم ایستادند و حتی یک میلی متر عقب نشینی نکردند و این پیشامد خوبی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص انتقاد برخی افراد و گروه ها در خصوص بیانیه مشترک ایران و 1+ 5 نیز گفت: اگر نقدی در کار باشد، باید در مرحله اول اصول مذاکره را بپذیریم، زیرا پیش از این (در مقابل) هرچه آنها به خصوص آمریکا می گفت، تسلیم می شدیم، اما امروز حاضر نیستیم زیر بار آنها برویم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مذاکره این است که طرفین بر سر یک سری مسائل که مصلحت کلی است، کوتاه بیایند و اگر نقدی بر این مساله باشد، باید منطقی صورت گیرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، نقد باید عاقلانه، عالمانه و با توجه به مسائل حقوقی و شرایط جامعه باشد که اگر این نقد انجام شود، ایرادی ندارد.

۱۳۹۴/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...