نسخه چاپی

پیش بینی كاهش 6 تا 8 درجه دما در كشور

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای كشور را تشریح كرد.

به گزارش نما، احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز گفت: در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود، که به‌ تدریج از مقدار ابرها دراین مناطق کاسته می شود، همچنین با عبور موج تراز میانی جو در شمال غرب کشور و بتدریج سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش های موقتی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به نفوذ جریان های شمالی در روز یک شنبه گفت: علاوه بر کاهش 6تا 8 درجه ی دما، بارش باران گاهی با رعد وبرق در سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و سپس در شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهار کرد: با گذر این موج طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی با بیان این‌که دریای خزر امروز مواج خواهد شد، گفت: امروز بخش‌های شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود و روز دوشنبه نیز مجددا خلیج فارس مواج خواهد شد.

به گفته وظیفه، فردا استان اردبیل با کمینه 2 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و استان هرمزگان با بیشینه دما 31 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین استان کشور خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری در شهرهای شمالی همراه با افزایش ابر و وزش باد و با حداقل و حداکثر دمای 11 و 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز یکشنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی با دمای حداقل و حداکثر 13 و 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

۱۳۹۴/۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...