نسخه چاپی

روایت احمدی نژاد از مواضع شهید بهشتی

عکس خبري -روايت احمدي نژاد از مواضع شهيد بهشتي

دكتر احمدی نژاد با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید بهشتی كه "شهید بهشتی یك ملت بود برای ملت ایران" گفت: اگر ایشان فرصت می یافت تا دیدگاه های خود را در عرصه اجرایی عملیاتی كند، یقیناً وضع به گونه ای دیگر پیش می رفت؛ نظیر تعبیری كه حضرت امام راحل درباره ایشان فرمودند، در قرآن درباره حضرت ابراهیم به كار برده شده است.


رييس جمهور با بيان اينكه در وراي ظاهر تلخ حادثه هفتم تير، شيريني عميقي نهفته بود، تصريح كرد: با وجود شهادت جمع كثيري از افراد مهم حكومتي، انقلاب با قوت بيشتر ادامه پيدا كرد و از آن مهم تر اينكه در پي آن حادثه بين خط اسلام ناب امام خميني (ره) و ساير جريانات سياسي، تفكيكي روشن و آشكار پديد آمد كه نشان داد، انقلابيون اصيل به دنبال حكومت براي حكومت و فريب كاري و تحميل نظرات خود به مردم نيستند و شيفتگان خدمت هستند، نه تشنگان قدرت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دكتر محمود احمدي نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هيات دولت، سال 1360 را در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال سالي مهم و ويژه عنوان كرد و گفت : سال 1360 مملو از حوادث تاريخ ساز و سرنوشت ساز بود كه وجوه تلخ و شيرين بسياري داشت.

رييس جمهور تلخ ترين حادثه اين سال را انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي دانست و افزود:‌ حداقل در طول تاريخ سياسي 300 ساله اخير كشورمان سابقه نداشته است كه در يك روز و در اثر يك حادثه تقريباً بدنه اصلي حكومت شامل جمعي از وزراء، مسئولان دستگاه قضايي و نمايندگان مجلس از دست بروند.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: در حادثه هفتم تير،‌ شهادت شهيد بهشتي به عنوان مديريت فكري، اجرايي و ميداني انقلاب اسلامي از همه براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي سنگين تر بود، چرا كه ايشان تئوري انقلاب را تبيين، ‌تدوين و در عرصه اجرايي جاري مي كرد و در آن زمان نظام افرادي در طراز ايشان كمتر داشت.

وي در تشريح ديدگاه هاي والا و بلندنظرانه شهيد بهشتي به مشروح مذاكرات تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي در مجلس خبرگان قانون اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: در مذاكرات آن مجلس، آنجا كه بحث به استثناء كردن برخي موارد در صدور مجوز شكنجه براي اقرار گرفتن مي رسد، شهيد بهشتي تصريح مي كند، كه حتي اگر 10 مسئول ارشد كشور گروگان گرفته شده و يا اسير شوند، فساد آن كمتر از اين است كه به يك متهم سيلي زده شود چرا كه اين سيلي زدن گشودن راه اقدامات ناصواب ديگر است.

رييس جمهور اضافه كرد: شهيد بهشتي در اين بخش از مذاكرات مجلس خبرگان قانون اساسي تاكيد مي كند، اين ما مسئولان جمهوري اسلامي هستيم كه بايد فداي انقلاب، اسلام و ارزشها شويم و قانون بايد براي صيانت از آرمانها و ارزشها تدوين شود، نه براي صيانت از مسئولان.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اين جمله حضرت امام خميني (ره) درباره شهيد بهشتي كه "شهيد بهشتي يك ملت بود براي ملت ايران" گفت: اگر ايشان فرصت مي يافت تا ديدگاه هاي خود را در عرصه اجرايي عملياتي كند، يقيناً وضع به گونه اي ديگر پيش مي رفت؛ نظير تعبيري كه حضرت امام راحل درباره ايشان فرمودند، در قرآن درباره حضرت ابراهيم به كار برده شده است.

رييس جمهور افزود: در عرصه اقتصاد، ديدگاه هاي شهيد بهشتي يكي از بهترين، دقيق ترين و عميق ترين ديدگاه هاست. ايشان تاكيد داشتند كه بيت المال بايد به طور مساوي بين همگان تقسيم شود و در همان سال 1359 معتقد بودند كه زمان اجراي اين كار در حال گذشتن است.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: دشمن با شناخت كافي از شهيد بهشتي، عمليات ترور ايشان را طراحي كرد و اگر چه در سال 60 ترورهاي زيادي در كشور اتفاق افتاد، اما حادثه هفتم تير به جهت اينكه شاخص و تعيين كننده مرز بين اسلام ناب و ديگر ايده ها بود، يك درخشندگي و تفاوت اساسي با ديگر وقايع سال هاي پس از انقلاب اسلامي دارد.

رييس جمهور تصريح كرد: امروز همچنان در عرصه مديريت كشور شديداً به انديشه هاي رفيع شهيد بهشتي نيازمنديم و خوب است همه مسئولان در جمهوري اسلامي ديدگاه ها و عملكرد ايشان را در همان مدت كوتاه مسئوليت هاي وي مرور كرده و الگوي خود قرار دهند.

دكتر احمدي نژاد به بخش ديگري از مواضع شهيد بهشتي در جلسات تدوين قانون اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: هنگامي كه بحث بين اولويت بخشي به استقلال، تماميت ارضي و حاكميت ملي با آزادي پيش مي آيد، ايشان بحث بسيار زيبايي دارند و عنوان مي كنند كه اگر عدالت و آزادي نباشد، استقلال نيز برقرار نمي شود چرا كه استقلال ضامن عدالت و آزادي است و اگر آزادي نباشد توده هاي مردم پشتيبان استقلال، تماميت ارضي و حاكميت ملي نخواهند بود.

رييس جمهور ادامه داد: در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي كه كمتر كسي سابقه كار اجرايي داشت، اين شهيد بهشتي بود كه نظم را برقرار كرده و امور را ساماندهي مي كرد و در آن شرايط توانست در مجلسي كه همه افراد آن عالم و دانشمند بودند و تفاوت نظرهاي زيادي بين آنها وجود داشت، قانون اساسي جمهوري اسلامي را تدوين كند كه امروز بايد آن را بر بام دنيا گذاشته و به آن افتخار كنيم.

دكتر احمدي نژاد با مترقي، انساني و انقلابي توصيف كردن قانون اساسي جمهوري اسلامي گفت: در جلسات تدوين اين قانون گاه بر سر يك كلمه چندين ساعت بحث هاي خيلي جدي بين عالمان و دانشمندان عضو مجلس خبرگان تدوين قانون اساسي در مي گرفت.

رييس جمهور به انتصاب شهيد بهشتي به عنوان رييس ديوان عالي قضايي بعد از تدوين و تصويب قانون اساسي اشاره كرد و افزود: در همان مدت يك سال و نيم رياست ايشان در دستگاه قضايي كشور يك آرامش و اطمينان خاطري به دستگاه قضايي كشور در ساحت عمومي جامعه به وجود آمد و نظمي بسيار زيبا برقرار شد و اينها همه ناشي از آن بود كه شهيد بهشتي فردي زلال، پاك و سمبل اخلاق بود كه ذره اي خدشه در شخصيت وي وجود نداشت و هر كس كه با او ملاقات مي كرد اطمينان خاطر و آرامش پيدا مي كرد.

دكتر احمدي نژاد به اين جمله شهيد بهشتي كه فرموده بود؛ "بايد جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت باشد" اشاره كرد و اظهار داشت: اينها واقعاً جملات بهشتي هستند و همين خصوصيات باعث شد تا تيرهاي زهرآگين نفاق، ريا و خودخواهي بدخواهان و دشمنان، شهيد بهشتي و يارانش را تكه تكه كرده و بسوزاند و ملت را از وجود ايشان محروم نمايد.

رييس جمهور تصريح كرد: امروز راه روشن است و عاقبت بخيري در گرو خدمتگزاري است و هر كه مرام خدمتگزاري را با هر چيز ديگري عوض كند به خدا، به خدا و به خدا ضرر كرده است.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به قدرت مواد منفجره اي كه در ساختمان حزب جمهوري اسلامي كار گذاشته شده بود و اين ساختمان بتني را كاملا ويران كرد، خاطرنشان ساخت: شدت و قدرت اين بمب متناسب با شدت كينه اي بود كه بدخواهان از شهيد بهشتي داشتند. همه بايد خود را فداي استقلال، آزادي و عدالت كنيم و هر قدر خالصانه تر در اين مسير حركت كنيم، نزد مردم عزيز تر خواهيم بود و اميدوارم راه و منش شهيد بهشتي و يارانش همواره چراغ راه خدمتگزاران در بخش هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي باشد.

۱۳۹۱/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...