نسخه چاپی

افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوكاپ آزاد ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوكاپ آزاد ایران با تقدیر و تشكر از حمایت های دولت تدبیر و امید از پژوهشگران و نخبگان كشور، از اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست جمهوری برای انعقاد قرارداد با واحد قزوین به منظور تجاری سازی و تولید انبوه خودروی برقی این واحد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در مراسم افتتاح دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با تبریک فرارسیدن سال نو، سال 94 را که شروع آن مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) و انتهای آن نیز نام آن حضرت است ، سال هلال فاطمی نامید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: طلیعه سال جدید با پیروزی ملت ایران درپرونده هسته ای همراه شد و سربازان خدوم ملت ایران در عرصه دیپلماتیک توانستند در مذاکراتی حساس و بسیار پیچیده حق و حقوق ملت ایران را به تمامی جهانیان اثبات کنند.
دکتر میرزاده با بیان اینکه پیروزی هسته ای ایران ممکن نمی شد مگر با صلابت رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و تجربه مذاکره کنندگان هسته ای، تاکید کرد: تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و شخص دکتر ظریف در تمامی این روزها ارزشمند و قابل تقدیر است و فعالیت آنها در دفاع از حقوق ملت ایران و خون شهدای هسته ای به طور حتم کمتر از تلاش امیر کبیر در دفاع از خاک ایران و یا دکتر مصدق در ملی کردن صنعت نفت نیست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بهره گیری از توانمندی هسته ای ایران و دانشمندان ایرانی، گفت: دانش در طول تاریخ همیشه منبع و منشا قدرت بوده است آنچنان که حکیم توس نیز در این رابطه در مصرع "توانا بود هر که دانا بود" بر این مهم تاکید کرده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزنده ای در حمایت از توسعه علمی و فن آوری کشور در این مدت انجام داده است و این موضوع دلگرمی بسیار خوبی را در میان دانشجویان پژوهشگران و محققان ایران ایجاد کرده است.
رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با تاکید بر توسعه علمی و فن آوری در کشور، گفت: یکی از مهمترین اولویت ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه علم و فن آوری و توجه به اختراعات و نوآوری ها با توجه به سند توسعه علمی و فن آوری کشور است که تابستان سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.
دکتر میرزاده همچنین به توسعه پارک های علم و فن آوری و تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 54 مرکز رشد موجود دانشگاه با 420 شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در آن تا پایان سال 96 به 150 مرکز رشد و 800 شرکت دانش بنیان افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان آنچنان که در سند توسعه علم و فن آوری کشور تاکید شده است توجه هر بیشتر دانشگاه ها در زمینه علمی و تحقیقاتی را می طلبد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با اشاره به لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ، تاکید کرد: توسعه علمی و فن آوری کشور به طور حتم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است و از همین رو این دانشگاه توسعه تحصیلات تکمیلی را به عنوان یکی از پیش شرط های توسعه علمی کشور سرلوحه فعالیت خود قرار داده اشت.
وی ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی با تقویت کادر آموزشی و اعضای هیات علمی همراه است و به این دلیل به مدت چهار سال و هر ساله 5 هزار دکتری تخصصی به عنوان اساتید تمام وقت به استخدام این دانشگاه در خواهند آمد.
دکتر میرزاده با اشاره به وجود بیش از 70 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هم اکنون این تعداد عضو هیات علمی در سراسر واحدهای این دانشگاه مشغول فعالیت هستند که با استخدام های جدید این تعداد افزایش خواهد یافت.
به گفته دکتر میرزاده، توسعه علمی و فناوری و اختراعات کشور باید با توجه ویژه به رشته های چند نظمی نظیرهوش مصنوعی صورت گیرد و دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های جدی و گسترده ای در این زمینه تدوین کرده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر موسی خانی رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امیدوارم این واحد به عنوان نمونه ای برای دیگر واحدهای دانشگاهی تبدیل شود تا دستاوردهای ارزشمند این دانشگاه در سراسر کشور و در تمامی واحدها ایجاد و عرضه شود.
دکتر میرزاده همچنین با تقدیر و تشکر از حمایت های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، گفت: دکتر ستاری از ابتدای شروع به کار حمایت های گسترده ای از نخبگان و پژوهشگران جوان انجام داده است که اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد تجاری سازی و تولید انبوه خودروی برقی که توسط واحد قزوین طراحی و تولید شده است تنها یکی از این حمایت هاست.




معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:
فرهنگ استفاده از علم و دانش و اقتصاد دانش بنیان رویکرد جدیدی است، واحد قزوین در امر توسعه علم و فن آوری می تواند الگوی بسیاری از دانشگاه ها باشد




معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی است و باید از پژوهش و دانش درآمد کسب شود، گفت: در تمامی این سالها در واحد قزوین اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است و این واحد می تواند در زمینه دانش رباتیک الگوی بسیاری از دانشگاه ها باشد.
به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سورنا ستاری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی تهران با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش بنیان ،دانش است و نه ابزارهای فیزیکی، گفت: پایه اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است و باید از پژوهش و دانش درآمد کسب شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: دانش و علم است که برای کشور و ملت اقتدار می آورد، حرکت دانشگاه ها باید به این سمت باشد که نیرو و قدرتی که ایجاد می شود وارد اقتصاد دانش بنیان شود.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه های شکل می گیرند، تصریح کرد: تحولات بسیار خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به وقوع پیوسته است و تمامی این تلاش ها و تحولات باید به صورت الگو در اختیاردیگر دانشگاه ها در زمینه توسعه تکنولوژی و فروش آن و نیز ورود به بازارهای خارجی قرار گیرد.

ستاری گفت: واحد قزوین دارای مراکز رشد بسیار قوی است و باید حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از این به بعد در مسیر فروش تکنولوژی و انعقاد قرارداد با صنعت باشد. قرار نیست دانشگاه با شهریه و پول دولت اداره شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعداد مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در حال افزایش است و وظیفه معاونت علمی و فناوری حمایت و کمک به آنها می باشد ، اتفاقات مهمی در دولت به وقوع پیوسته است، ما نسبت به سال گذشته پیشرفت های بسیاری در حوزه علم و فناوری داشته ایم.
ستاری گفت: فرهنگ استفاده از علم و دانش و اقتصاد دانش بنیان رویکرد جدیدی است و با فرهنگ فروش نفت خام مغایرت دارد، ما در دانشگاه ها نوآوری را به درستی به فرزندانمان یاد نمی دهیم و تمامی این فرهنگ و این رویکردها باید تغییر کند.

وی از آمادگی کامل دولت برای حمایت از توانمندی جوانان ایرانی خبر داد و گفت: معاونت علمی آمادگی دارد که از پتانسیل های تجاری سازی در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان حمایت کند، همچنین بنیاد ملی نخبگان با نگرش جدیدی که در آن ایجاد می شود از نخبگان و شرکت های دانش بنیانی که توسط آنها راه اندازی می شود حمایت خواهد کرد.

ستاری ابراز امیدواری کرد که مسابقات ربوکاپ توسعه پیدا کرده و نتیجه آن تولید محصولی باشد که موجب توسعه کشور و ارزش افزوده برای آن شود.

گفتنی است؛ دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور 140 شرکت کننده داخلی و خارجی از امروز تا 21 فروردین ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و تماشای این رویداد مهیج علمی و ورزشی برای عموم آزاد است.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...