نسخه چاپی

دستگیری كلاهبردار اینترنتی در جیرفت

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری كلاهبردار اینترنتی توسط ماموران پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ، سرهنگ “مهریار سعیدی” فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتـــا جیرفت مبنی بر برداشت اینترنتی مبلغ ۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی شهروندی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا این شهرستان با کارهای اطلاعاتی وفنی فردی را که اقدام به برداشت وجه به صورت غیر مجاز از حساب شاکی نموده بوده، شناسایی و دستگیرنمودند.

“سعیدی” در ادامه اظهار داشت: متهم پس از بازجویی های انجام شده و با مشاهده ادله کافی پلیس لب به اعتراف گشود و اذعان داشت: سه ماه پیش هنگامی که شاکی جهت انجام امور بانکی به بانک مراجعه نموده بود با ترفند موفق به دسترسی اطلاعات کارت بانکی وی شدم وپس از فرصت بدست آمده مناسب اقدام به سوء استفاده ،برداشت ها و خریدهای غیر مجاز شدم .

وی افزود:متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت بیان داشت: هرچند تلاشهای پلیس آگاهی در کلاهبرداریهای تلفنی و پیامکی و پلیس فتا در برداشتهای اینترنتی در کشف اینگونه جرایم ودستگیری متهمین شایان توجه بوده است لاکن حسب جمله وتوصیه معروف که پیشگیری بهتر از درمان است ، بهینه تر می باشد .

وی در پایان تخاطر نشان کرد: شهروندان عزیز در استفاده از فضای مجازی برای فعالیت های اقتصادی وبانکی دقت بیشتری نموده تا بستر وقوع جرم برای افراد سود جو و مجرم فراهم نشده و همچون سایر عرصه ها که مشارکت آگاهانه مردم در پیشگیری از جرایم در فضای حقیقی نقش بسزایی داشته در این عرصه نیز شاهد کاهش وقوع جرم باشیم.

۱۳۹۴/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...