نسخه چاپی

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال با برگزاری دو دیدار در روز جمعه، وارد هفته بیست‌وپنجم خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال از روز جمعه در حالی آغاز خواهد شد که جدال استقلال و ذوب‌آهن برای کسب سهمیه آسیایی دیدنی است. در زیر نگاهی به دو بازی ابتدایی این هفته می‌اندازیم.

نفت مسجد سلیمان - راه‌آهن

نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن هر کدام 20 امتیاز دارند و به خاطر تفاضل گل در رده‌های پانزدهم و شانزدهم قرار دارند. این دو تیم ته جدولی می‌دانند که شکست در این دیدار به معنای نزدیک شدن به لیگ دسته اول خواهد بود. نه راه‌آهن شرایط خوبی دارد و نه نفت، اما برای اینکه روزنه امیدشان همچنان باقی بماند، تلاش زیادی می‌کنند که پیروز شوند.

نفتی‌ها امیدوار بودند از امتیاز میزبانی و حمایت هواداران‌شان بهره‌مند شوند اما محرومیت تماشاگران از سوی کمیته انضباطی کمی آنها را نگران مسابقه روز جمعه کرده است. در سوی دیگر، راه‌آهنی‌ها به لحاظ روحی یک هفته است شرایط نسبتا خوبی دارند. آنها در هفته گذشته تا دقایق آخر مقابل پرسپولیس برنده بودند اما پیروزی را با تساوی عوض کردند. بازیکنان این تیم به صراحت از بقای راه‌آهن در لیگ صحبت می‌کنند ولی اگر نتوانند در بازی فینال‌گونه از سد نفت مسجد سلیمان بگذرند، باید به فکر برنامه‌ریزی برای لیگ دسته اول فصل آینده باشد!

استقلال - ذو‌ب‌آهن

استقلالی‌ها که به لطف شکست سپاهان در هفته گذشته، در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند، در پی این هستند که شکست مقابل نفت تهران و فولاد را جبران کنند تا همچنان خود را در زمره تیم‌های مدعی قرار دهند و هم از کابوس نرفتن به آسیا دور بمانند. دلخوشی امیر قلعه‌نویی برای دیدار روز جمعه پایان محرومیت کرار جاسم هافبک عراقی تیمش است. کرار که از سوی کمیته انضباطی با چند جلسه محرومیت روبه‌رو شده بود، محرومیتش به پایان رسیده و می‌تواند روز جمعه مقابل ذوب‌آهن به میدان برود. نکته قابل توجه اینکه، کرار یک کارت زرد در پرونده‌اش دارد که در صورت گرفتن کارت از سوی داور روز جمعه، در دیدار مقابل ملوان محروم می‌شود! بنابراین، قلعه‌نویی این ترس را دارد که کرار باز هم محروم شود.

شاید به جرات بتوان گفت که مهم‌ترین بازی ذوب‌آهن برای کسب سهمیه آسیا، دیدار با استقلال خواهد بود. ذوب‌آهنی‌ها با استقلال 3 امتیاز فاصله دارند و برای اینکه خودشان را به کسب سهمیه آسیا امیدوار کنند، باید از سد استقلال بگذرند. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده‌اند و امیدوار هستند مانند بازی رفت و همچنین جام حذفی مقابل استقلال برنده از زمین خارج شوند.

برنامه کامل هفته بیست‌وپنجم به شرح زیر است:

جمعه 94/01/21

نفت‌ مسجد سلیمان - راه‌آهن، ساعت 17:30، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

استقلال - ذوب‌آهن، ساعت 19، ورزشگاه آزادی

شنبه 94/01/22

ساعت 17:30

سایپا - صبای قم، ورزشگاه انقلاب کرج

گسترش فولاد - ملوان انزلی، ورزشگاه اختصاصی گسترش

پیکان - پدیده خراسان، ورزشگاه شهدای شهر قدس

یک‌شنبه 94/01/23

نفت تهران - فولاد خوزستان، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی تهران

سپاهان - تراکتورسازی، ساعت 17:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال خوزستان - پرسپولیس، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...