نسخه چاپی

قطارگردشگری اروپا سفر خود را از یزد آغاز كرد

معاون گردشگری مدیركل میراث فرهنگی استان یزد اعلام كرد: نخستین قطار گردشگری اروپا در سال 1394 عصر امروز بازدید از آثار تاریخی ایران را با آثار یزد آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرد: نخستین قطار گردشگری اروپا در سال 1394 عصر امروز بازدید از آثار تاریخی ایران را با آثار یزد آغاز کرد.

سید مصطفی فاطمی با اعلام این خبر گفت: گردشگران قطار عقاب طلایی که قرار بود بعد از ورود به ایران از آثار شهرهای تبریز و زنجان بازدید کنند بدلیل تاخیر مستقیم وارد یزد شد.

وی افزود: عمده گردشگران این قطار آمریکایی بودند و بعداز بازدید از آثار تاریخی یزد ازجمله بافت تاریخی این آثار را جذاب و دیدنی توصیف کردند.

این مسوول ادامه داد: آنان در این سفر از بافت تاریخی، باغ دولت دولت آباد، دخمه و آتشکده زرتشتیان دیدن کردند.

فاطمی خاطرنشان کرد: این سفر اول گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران بود با این حال بعد از بازدید از آثار یزد وضعیت ایران را بسیار جالب و شگفت انگیز خواندند.

وی اضافه کرد: آنان وضعیت ایران را بد و شبیه برخی کشورهای عربی و افغانستان تصور می کردند که با این سفر نگاهشان بسیار متفاوت و غیرقابل باور و البته راضی کننده شده است.

سال گذشته نیز قطار عقاب طلایی دو بار گردشگران اروپایی و امریکایی را از مبدا کشور صربستان به ایران آورده و از آثار تاریخی بعضی شهرهای ایران دیدند کردند.

قطار امروز سومین قطار اروپا و اولین در سال 94است که بعداز وارد شدن به ایران بدلیل تاخیر چند ساعته بدون توقف در شهرهای دیگر کشورمان وارد یزد دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان شد.

استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این گردشگران تالحظه مخابره خبر در یزد حضور دارند.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...