نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

طلا در بازار جهانی روز جمعه بیش از 10 دلار افزایش یافت و به بالای 1200 دلار صعود كرد با این همه تحت تاثیر صعود دلار و بالا رفتن انتظارات مربوط به افزایش نرخ‌های بهره در آمریكا، با نخستین كاهش هفتگی در چهار هفته گذشته روبرو شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا در بازار جهانی روز جمعه بیش از 10 دلار افزایش یافت و به بالای 1200 دلار صعود کرد با این همه تحت تاثیر صعود دلار و بالا رفتن انتظارات مربوط به افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، با نخستین کاهش هفتگی در چهار هفته گذشته روبرو شد.

در بازار کامکس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.93 درصد یا 11.10 دلار افزایش یافت و به 1204 دلار رسید با اینهمه در یک هفته گذشته 0.3 درصد کاهش نشان داد.

معاملات آتی طلا دوشنبه هفته گذشته در نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی تحت تاثیر آمار اشتغال کمتر از حد مطلوب آمریکا، به 1235 دلار در هر اونس صعود کرده بود که بالاترین قیمت در هفت هفته گذشته بود اما در طول هفته مجددا روند نزولی در پیش گرفت.

اوله هانسن، مدیر ارشد ساکسو بانک در این باره گفت: افزایش حدود یک درصدی قیمت در روز جمعه در هفته ای اتفاق افتاد که انتظار اخبار مثبتی از طلا نمی‌رفت اما مقاومت طلا در حال حاضر اندکی اعتماد به بازار این فلز زرد بخشیده است و برای اینکه طلا بتواند به بالای سطح مقاومتی 1225 دلار صعود کند، به پشتیبانی در بازار فیزیکی نیاز دارد.

انتشار گزارش نشست ماه مارس سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد مقامات متعدد این بانک خواستار افزایش نرخهای بهره در ژوئن هستند در حالیکه سایرین نیز برای افزایش در اواخر امسال پیشنهاد داده اند. سرمایه گذاران به دقت آمار اقتصادی آمریکا از جمله آمار اشتغال را که یکی از معیارهای اصلی بانک مرکزی این کشور در تصمیم گیری برای تغییر سیاست پولی است تحت نظر دارند تا زمان افزایش نرخهای بهره را برآورد کنند.

به گفته معامله گران، دورنمای بلندمدت طلا همچنان منفی است و قیمت این فلز پس از اینکه مقامات بانک مرکزی آمریکا ژوئن را برای افزایش نرخ‌های بهره پیشنهاد کردند، تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

طلا به دلیل بهبود اقتصاد آمریکا که احتمال نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سال 2006 به این طرف را تقویت کرده است، در 9 ماه گذشته شاهد نزول قیمت بوده است. افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری این فلز زرد لطمه می‌زند و از سوی دیگر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

تقاضا از سوی هند و چین که دو مصرف کننده بزرگ طلا در جهان هستند، از ابتدای سال تاکنون ضعیف بوده است. خرید طلا در آسیا هفته گذشته به دلیل کناره گرفتن خریداران بویژه چینی‌ها از بازار ضعیف بود و فصل بارندگی ضعیف در هند ممکن است تقاضای کشاورزان این کشور برای خرید طلا را کاهش دهد.

۱۳۹۴/۱/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...