نسخه چاپی

افزایش شهریه دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد از افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد از مهرماه خبر داد و گفت: تا مهرماه ۹۴ افزایش شهریه‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، حمید میرزاده ظهر امروز در نشستی خبری در بوشهر در پاسخ به سئوالی در مورد چگونگی افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار داشت: افزایش شهریه‌ها در دانشگاه آزاد طبق قانون و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس روند تورمی در کشور تصویب شده است ضمن اینکه تا مهرماه ۹۴ افزایش شهریه‌ای نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته نیز افزایش شهریه نداشتیم و مهر ماه امسال نیز شهریه ثابت دانشجویان موجود افزایش نمی‌یابد اما شهریه متغیر با تصویب هیئت امنا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: شهریه ثابت و متغیر دانشجویان جدیدالورود بر اساس نرخ تورمی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

میرزاده در مورد تغییر و تحولات صورت گرفته در سایت خبری ایسکانیوز متعلق به دانشگاه آزاد بیان کرد: ماموریت آقای قربانی به پایان رسیده بود و اکنون مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه آزاد هستند و مدیریت جدید ایسکانیوز هم به آقای منوری سپرده شده و ایشان با حفظ سمت رئیس روابط عمومی دانشگاه، مدیریت سایت ایسکانیوز را هم بر عهده دارند.

افزایش رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد در ارتباط با افزایش رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه آزاد بوشهر اظهار داشت: افزایش رشته‌های دانشگاهی متناسب با اقلیم جغرافیایی و نیاز این استان در دستور کار است اما مدیریت علمی استان باید در تهران با هماهنگی وزارت بهداشت و علوم، رشته‌های مورد نظر را به تصویب برساند و ما نیز آمادگی داریم اگر استاد هم تامین شود پیشنهادات افزایش رشته‌ها در بوشهر را مورد بررسی قرار دهیم.

میرزاده در پاسخ به سئوالی در مورد تجمیع واحدهای دانشگاهی آزاد ادامه داد: کمتر از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم و تجمیع برخی واحدها، با هدف توسعه کیفی دانشگاه و افزایش امکانات واحدهای مجاور صورت گرفته است.

وی افزود: اگر واحدی زیان‌ده باشد ممکن است در واحدهای مجاور ادغام شود و در مجموع ۷۵ واحد دانشگاهی یا ادغام، تجمیع شده یا تغییر کارایی داده و منحل شدند.

فعالیت ۴ واحد بین‌الملل جدید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر چهار واحد بین‌الملل فعال در دبی، کابل، بیروت و آکسفورد لندن داریم و امسال نیز دو واحد در نجف، کربلا یا بصره و یک واحد در مسکو مستقر خواهیم کرد.

میرزاده گفت: در سال جاری چهار واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد فعال خواهد شد که دو واحد به تصویب رسیده و دو واحد دیگر هم با تصویب هیئت امنا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد ۵۲ هزار مقاله ICI در نشریات بین‌المللی چاپ کرده و از نظر تعداد مقالات چاپ شده در نشریات خارجی، سال گذشته دانشگاه آزاد رتبه نخست کشور را داشته و بنای ما این است که در داخل کشور نشریات علمی پژوهشی را افزایش دهیم تا مشارکت دانشگاه آزاد در تولید جهانی علم افزایش یابد.

۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد صرف فعالیت‌های توسعه امور دانشجویی و فرهنگی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: اثربخشی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوی دانشگاه آزاد برای ما مهم است و یکی از اولویت‌های ما اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار است.

میرزاده با اشاره به بودجه ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد بیان کرد: هزینه مصارف دانشگاه آزاد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که از مجموع مصارف و بودجه دانشگاه، ۶ درصد به فعالیت‌های توسعه امور دانشجویی، فرهنگی و ورزشی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۴ مرکز رشد در کشور داریم که ۴۲۰ واحد فناوری در این مراکز فعالیت دارند، سال گذشته از ۵۴ مرکز رشد ۲۲ واحد فناوری ایجاد شد و در پایان سال ۹۶ تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد به ۱۵۰ واحد و شرکت‌های دانشگاهی هم به ۸۰۰ شرکت می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد با حضور آیت‌الله رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد افتتاح خواهد شد.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...