نسخه چاپی

از پژوهش‌های دولتی فاصله گرفته شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: برای توسعه پژوهش عملا باید از پژوهش‌های دولتی فاصله گرفت.

به گزارش نما ، سورنا ستاری عصر امروز در نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: معافیت مالیاتی محصولات دانش‌بنیان بر اساس قانون بوده و بر همین مبنا، واحدهای دانش‌بنیان مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رویکرد این معاونت برای انجام پژوهش‌ها توسط دانش‌پژوهان افزود: بخش‌های مختلفی در معاونت از جمله بخش دانش‌آموزی و دانشجویی را داریم و یکی از رویکردهای آن تجاری‌سازی و اقتصادی کردن طرح‌ها است.

وی گفت: ما در حوزه دفاعی، هسته‌ای و اقتدار ملی طرح‌های پژوهشی داشته و در حوزه پزشکی و رادیودارو این ظرفیت‌ها را داریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: به تمامی طرح‌هایی که در حوزه تجاری‌سازی انجام می‌شود تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و بنیاد ملی نخبگان از آن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود قانون اجرایی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: بی‌گمان این قانون که در 12 بند بوده مترقی‌ترین قانون در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که از آن استفاده کمی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی برای استفاده نخبگان و صاحبان طرح‌ها از مزایای قانون اجرایی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس این قانون از مالیات معاف هستند، گفت: اکنون شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان طبق این قانون از معافیت‌های مالیاتی استفاده می‌کنند.

ستاری ادامه داد: تاکنون برخی از استان‌ها از جمله خراسان شمالی از ظرفیت‌های این قانون استفاده نکرده‌اند از این رو باید دستگاه‌های متولی و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه و همچنین استفاده از تسهیلات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه درآمدزا و اشتغال‌آور است بیان داشت: به‌طور حتم شرکت‌هایی که از این ظرفیت استفاده کنند منافع و سود خواهند برد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بخش دیگری با یادآوری اینکه در گذشته عمده پژوهش‌ها بر پایه نفت بود گفت: برای توسعه پژوهش عملا باید از پژوهش‌های دولتی فاصله گرفت.

وی تصریح کرد: لازم است تا موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان جدی گرفته و از پتانسیل‌های موجود در قانون مرتبط با این شرکت‌ها استفاده کرد.

سیاری با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری طی امسال بیان داشت: این نمایشگاه‌ها عموما با رویکرد تجاری‌سازی است که به‌تدریج تا پایان امسال برپا می‌شود.

بورس ایده توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری راه‌اندازی شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری راه‌اندازی بورس ایده را از اقدامات اخیر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اعلام کرد.

وی گفت: حوزه‌های دانش‌بنیان بسیار متنوع بوده و می‌بایست از ظرفیت‌های آن به‌نحو شایسته استفاده کرد.

ستاری استفاده از بازارهای آی‌سی‌تی و نفت را برشمرد و ادامه داد: ایجاد یک موزه استاندارد هم در کشور از ضروریات است تا تمامی آثار و برنامه‌های آن بر اساس استانداردها اجرا شود.

گیاهان دارویی یکی از ظرفیت مهم ایران است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از گیاهان دارویی به‌عنوان یکی از ظرفیت مهم ایران یاد کرد و افزود: باید برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان رفت.

وی با بیان اینکه در دانشگاه ایده‌ها کشته می‌شوند گفت: باید این مراکز به سمتی پیش بروند که میلیاردرهای سال‌های آینده را تربیت و تحویل جامعه بدهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید منشا تحول باشند و نسبت به بازار کار فارغ‌التحصیلان خود متعهد شوند از این رو دانشگاه‌ها می‌بایست به سمت تربیت کارآفرین بروند.

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...