نسخه چاپی

تحلیل BBC Sport از مذاكرات ایران و كی‌روش

به نوشته سایت BBC سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای خداحافظی چاره‌ای جز توافق دوجانبه ندارد.

به گزارش نما، بخش ورزشی سایت بی‌بی‌سی به تحلیل اتفاق‌های اخیر در مورد سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.

این سایت در این زمینه نوشت: «کارلوس کی‌روش می‌گوید به خاطر عدم حمایت فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند به کارش در تیم ملی ادامه دهد. این مربی پرتغالی 62 ساله که در منچستریونایتد به مدت پنج سال دستیار سر آلکس فرگوسن بود موفق شد ایران را به جام جهانی 2014 برزیل برساند.

هیچ خبر رسمی در مورد جدایی کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران منتشر نشده اما او پس از رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با سوئد در دیداری دوستانه اعلام کرد دوست دارد از تیم ملی جدا شود. کی‌روش در این زمینه گفته بود: بر اساس گفته‌های رییس فدراسیون فوتبال ایران، هیچ گزینه دیگری برای من نمانده است. همه ما فکر می‌کنیم که تیم و بازیکنان، عملکرد خوبی دارند و همه وقتی ایران به میدان می‌رود، با غرور به بازی‌ها نگاه می‌کنند اما متاسفانه فدراسیون فوتبال این مسایل را آن طوری که سایرین به آن می‌نگرند در نظر نمی‌گیرد. ما برای حضور در دیدارهایمان هیچ حمایتی نداشتیم، دیدار دوستانه برگزار نکردیم، پولی نداشتیم و حقوق هم دریافت نکردیم. برای سران فدراسیون، همه این اتفاق‌ها کافی نیست.

کی‌روش که پیشتر هدایت رئال مادرید و تیم ملی فوتبال پرتغال را نیز به دست داشته است، پس از برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال 2011 به تیم ملی ایران ملحق شد. او موفق شد ایران را به جام جهانی 2014 برساند اما پس از آن قصد داشت به خاطر عدم حمایت مالی دولت از این تیم کناره‌گیری کند.

تیم ملی ایران در جام جهانی به رتبه چهارم دست یافت و پس از آن بود که کی‌روش تصمیم گرفت در تیم ملی بماند و با این تیم به جام ملت‌های آسیا در سال 2015 برود. این مربی پرتغالی ایران را به مرحله یک چهارم نهایی این تورنمنت رساند.

اکنون یک بار دیگر آینده کی‌روش روی هواست. این اتفاق در حالی رخ داده که علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال در تلویزیون حاضر شد و گفت که می‌خواهد کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باقی بماند. در جلسه‌ای که کی‌روش با کفاشیان برگزار کرد، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرده بود: «کفاشیان به او گفته که هیچ راهی به جز جدایی بر اساس توافق دوجانبه وجود ندارد. ما مجبور هستیم بر سر این مساله توافق کنیم اما اکنون به نظر می‌رسد آدم بد داستان، من هستم. برای رسیدن به این توافق، برایم اهمیت ندارد که آدم بد داستان باشم زیرا همه هواداران حقیقت را می‌دانند.»

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...