نسخه چاپی

ظریف عازم آستانه شد

وزیر امور خارجه كشورمان برای سفری دو روزه و به منظور دیدار و گفتگو با «یرلان ادریس اف» وزیر خارجه قزاقستان و برخی دیگر از مقامات این كشور، تهران را به مقصد آستانه ترك كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز(یکشنبه) به منظور سفری دو روزه که با دعوت رسمی «یرلان ادریس اف» وزیر خارجه قزاقستان صورت گرفته است عازم «آستانه» پایتخت این کشور شد.

در این سفر مهدی کرباسیان رئیس هیئت مدیره ایمیدرو و جمعی از بازرگانان ایرانی، وزیر امور خارجه را همراهی می کنند.

ظریف در این سفر علاوه بر بحث و گفتگو پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی، توافقات بعمل آمده در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهور که شهریور ماه سال گذشته به قزاقستان انجام شده بود را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است قزاقستان با مساحت ۷/۲ میلیون کیلومتر مربع، بزرگترین کشور آسیای مرکزی است که از طریق دریای خزر همسایه ایران محسوب می شود. این کشور از شمال با روسیه، از شرق با چین، در جنوب شرقی با قرقیزستان، در جنوب با ازبکستان و در جنوب غربی با ترکمنستان همسایه است و سواحل شمال شرقی دریای خزر نیز در خاک این کشور قرار دارد.

قزاقستان در سال آذرماه ۱۳۷۰ مطابق با دسامبر ۱۹۹۱ پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی اعلام استقلال کرد. «نور سلطان نظربایف» از زمان اعلام استقلال این کشور به عنوان رئیس جمهور قزاقستان انتخاب شده که بالاترین مقام اجرایی این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر پایتخت سیاسی قزاقستان تا سال ۱۹۹۸ در آلماآتی(بزرگترین شهر این کشور) بود اما سپس به آستانه در شمال غرب این کشور منتقل شد.

شایان ذکر است مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در زمان مدیریت سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی چند دور در شهر آلماآتی قزاقستان برگزار می‌شد.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...