نسخه چاپی

افزایش مهاجرت معلمان خوزستان!

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش استان مهاجرت بی‌رویه نیروی انسانی به‌ویژه بعد از بروز پدید گرد و خاك را شاهد هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش استان مهاجرت بی‌رویه نیروی انسانی به‌ویژه بعد از بروز پدید گرد و خاک را شاهد هستیم.

حرج چلداوی اظهار کرد: آمار خروج از استان و جابه‌جایی درون استانی بالاست. در سال جاری تعدادی از همکاران بازنشسته خواهند شد و این بر مشکلات کمبود نیروی انسانی می‌افزاید. کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بیش از سایر استان‌هاست که لازم است این مشکل به صورت ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت حل مشکل نیروی انسانی در حال تشکیل کمیته سامان‌دهی نیروی انسانی هستیم. این کمیته متشکل از تمام معاونین اداره‌کل و مدیران اداره‌ها زیر نظر مستقیم مدیرکل است که وظیفه سامان‌دهی و حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان دارد. جلوگیری از نقل و انتقالات بی‌جا، جلوگیری از فعالیت‌های غیرآموزشی و غیرتخصصی و به‌کارگیری درست سرباز معلم مطابق با رشته و تخصصی از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

چلداوی ادامه‌داد: قطعا این مشکلات و کمبود نیروی انسانی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود. تمام این موارد در کمیته ساماندهی نیروی انسانی، مطرح و برای حل آنها تلاش می‌شود. همچنین موضوع افت تحصیلی در کمیته برنامه‌ریزی با کارگروه‌های تخصصی از تمام جوانب مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ورود وزارت به صورت ویژه جهت برطرف کردن کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از تمام استان‌ها بالاتر است، به‌طوری که در هر منطقه، مدرسه، مقطع آموزشی و رشته، این کمبود وجود دارد و حتما باید این کمبود به صورت ویژه و با مجوز خاص از سوی وزارت آموزش و پرورش برطرف شود. این امر قطعا با همکاری مسئولان استانی و پیگیری نمایندگان استان در مجلس محقق می‌شود.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...