نسخه چاپی

شماكه عرضه یك رزمایش نداریدغلط می كنیدایران راتهدیدكنید

رزمایش مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی برای دومین بار به تعویق افتاد. هاآرتص هراس از افزایش تنش با ایران را علت لغو مجدد رزمایش موسم به چالش سخت عنوان كرده است.


به گزارش نما به نقل از کیهان،ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد آمريكا و اسرائيل رزمايش چالش سخت را ماه اكتبر آينده (مهر و آبان) برگزار مي كنند.
اين رزمايش ابتدا قرار بود اواخر دي ماه سال گذشته برگزار شود اما اعلام شد به مدت ۶ ماه (خرداد و تير امسال) به تعويق افتاده است.

روزنامه صهيونيستي هاآرتص درباره علت لغو اين رزمايش نوشت: «مقامات نظامي اسرائيل اعلام كردند واشنگتن مي خواهد از افزايش تنش ها در منطقه جلوگيري كند و به همين خاطر رزمايش نظامي مشترك خود با اسرائيل را به خاطر نگراني از افزايش تنش ها با ايران به تأخير انداخته است.»


خاطرنشان مي شود در نوبت قبلي لغو رزمايش «چالش سخت» رسانه هاي رژيم صهيونيستي در گزارش هاي جداگانه اي علت لغو برگزاري رزمايش مشترك نظامي آمريكا و اسرائيل را جلوگيري از افزايش تنش ها در منطقه و هراس از تحركات ايران بويژه تهديد تهران به بستن تنگه هرمز توصيف كرده بودند.

همان زمان و همزمان با سفر رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به اسرائيل، راديو ارتش رژيم صهيونيستي گزارش داده بود: رزمايش مشترك آمريكا و اسرائيل با عنوان «چالش سخت ۱۲» به دليل فضاي «تنش آلود» منطقه به تعويق افتاده است.

دبكا فايل، وابسته به سازمان جاسوسي موساد نيز اعلام كرده بود: با لغو بزرگ ترين مانور جنگي آمريكا و اسرائيل توسط كاخ سفيد اختلافات بين واشنگتن و تل آويو بر سر ايران افزايش يافت.

۱۳۹۱/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...