نسخه چاپی

وقتی داور پرتغالی از رونالدو مشهورتر شد

به لطف گل‌های بالوتلی، از روز جمعه پدرو پروئنسا هم به تاریخ فوتبال پرتغال پیوست. پیش ازاین هرگز رخ نداده بود كه یك داور پرتغالی درفینال یك تورنمنت مهم قضاوت كند و حالا این داور 41 ساله اهل لیسبون كه یك مدیرمالی است، برای قضاوت فینال حساس ایتالیا و اسپانیا در استادیوم المپیك كیف انتخاب شده است.

به گزارش رجانیوز، پیروزی ایتالیا مقابل آلمان نقش مهمی درانتخاب شدن پروئنسا و دستیارانش داشت. بعد ازشکست پرتغال برابر اسپانیا، تقریبا شانس هاوارد وب هم برای قضاوت درفینال زیاد شده بود و پیروزی ایتالیا مقابل ژرمن ها هم ریتزولی را از فهرست داوران یوفا برای قضاوت درفینال خارج کرد.

ریتزولی صبح روز جمعه از هتل محل اقامت خود در ورشو راهی ایتالیا شد. داور چهارم فینال، داور ترکی سکیر خواهد بود. او که پدیده این دوره از رقابتها بوده در نیمه نهایی قضاوت خوبی داشت، اگرچه پرتغالی ها نسبت به داوری او اعتراض های زیادی داشتند.

پرونسئا در کمتر از 40 روز، دو قضاوت مهم دیدارهای فوتبال را عهده دار شده که برای هر داوری رویای بزرگی هستند. او داور فینال چمپیونزلیگ امسال بین بایرن مونیخ و چلسی هم بود و طی سالهای گذشته در فهرست داوران اروپایی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

در یورو 2012 سه بازی از جمله نبرد اسپانیا برابر ایرلند، سوئد مقابل فرانسه و ایتالیا - انگلیس را دریک چهارم نهایی قضاوت کرده است. او از سال 2003 درمیادین بین المللی قضاوت می کند و در 67 مسابقه ای که خارج از کشور خود قضاوت کرده، میانگین چهارکارت زرد درهر بازی را داشته و اصولا کارت قرمز به ندرت به بازیکنان نشان می دهد و به طور میانگین در هر 7 بازی، یک کارت قرمز از جیبش بیرون آورده است. پروئنسا علاقه بسیاری زیادی به ورزش اسکی دارد.

او از دوران جوانی یک بازیکن هندبال بوده و وقتی در اردوهای طولانی مدت نظیر آنچه در لهستان برای یورو 2012 به سر برده، چمدانش را پر از کتاب می کند. او عاشق ادبیات اروپاست. و مثل همه داورانی که درکشور خود چندان محبوب نیستند، برای پروئنسا هم اتفاقهای عجیب و غریبی درلیسبون رخ داده است.

بنفیکا ازفدارسیون فوتبال پرتغال خواسته که دیگر او را برای قضاوت دیدارهای این تیم انتخاب نکند. یک هوادار این تیم درسال 2011 دریک مرکز تجاری درنزدیکی استادیوم به پروئنسا حمله کرده بود. این فرد که هرگز هویت او فاش نشد با سرزدن به این دوار پرتغالی، دو دندان او راشکست. بهرحال اگر امشب پرتغال هم درفینال یورو حضوری هرچند کمرنگ دارد، باید مدیون پروئنسا باشد.

۱۳۹۱/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...