نسخه چاپی

اولویت كمیته امداد، رفع محرومیت‌ و توانمندسازی خانواده‌ها

رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینكه نگاه حمایتی ما یك نگاه مثبت اقتصادی است، گفت: ولی در جهت رفع محرومیت‌های فردی و اجتماعی نگاه ما به سمت توانمندسازی همه اعضای خانواده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شامگاه یکشنبه در استان خوزستان با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی امام جمعه دزفول دیدار وگفت‌وگو کرد.

پرویز فتاح در این نشست اظهار داشت: تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمند سازی تمامی بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی با یک نگاه عادلانه و منطبق بر سر فصل‌های اخیر تعیین شده در پیشبرد عدالت اجتماعی با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگی و معنوی به عنوان زمینه ساز رفع محرومیت‌های اقتصادی و اجتماعی تاکید دارد و آماری که درباره خانواده‌های مددجویان داده می‌شود بیشتر فقر فرهنگی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از قدیم هم گفته‌اند «توانا بود هر که دانا بود» توانایی در همه ابعاد مورد نظر است و باید بخش‌های مختلف اجتماعی به این موضوع در تمامی ابعاد توجه لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امداد به عنوان یک گفتمان عدالت طلبانه در جامعه نیازمند توجه مناسب در زمینه‌های مختلف است و این اصل مهم اجتماعی نباید از اهداف پیش بینی شده عقب بماند چرا که مسئولیت ما رفع محرومیت‌های اجتماعی با توجه به منطق ارزشی و اسلامی کشور است.

فتاح بیان کرد: نقاط محروم و دور دست دزفول نیازمند توجه مناسب در رفع کاستی‌های خود هستند و ما باید آن‌ها را دریابیم و تلاش کنیم محرومیت این بخش‌ها را در شاخص‌های مختلف با توجه نیازهای اجتماعی و فردی آن‌ها به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به بستر اجتماعی، اقتصادی و باور اسلامی نیازمند خودکفایی، خوداتکایی و توانمند کردن خانواده‌ها در عرصه‌های مختلف به منظور تحقق اهداف تعیین شده و گسترش چتر حمایتی و توسعه محور خود با یک نگاه منطبق با عدالت اسلامی و اجتماعی است.

وی افزود: نگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نگاه مثبت اقتصادی است ولی در جهت رفع محرومیت‌های فردی و اجتماعی نگاه ما به سمت توانمندسازی همه اعضای خانواده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: با توانمند سازی بخش‌های مختلف اجتماعی طبقات مهم انسانی و فردی وی از نزدیک با مشاغلی مانند صنایع دستی آشنا شده و متوجه استعداد خود می‌شود که این فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و گسترش عدالت اجتماعی است.

وی با تقدیر از امام جمعه دزفول مبنی بر توجه مناسب به موضوعات اجتماعی و اقتصادی گفت: عمق و مفهوم وصف مقاومت مردم خوب دزفول مقداری سخت است و تاثیری که دزفول در کل کشور دارد قابل تقدیر است.

فتاح اظهار داشت: اصلی‌ترین موضوع فرهنگی تأثیر دزفول در کشور است و این خیلی مهم است که شهری هم خودش را اداره کند و هم از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی و حوزوی بر کل کشور تأثیرگذار باشد.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...