نسخه چاپی

كشمكش مازندران و تهران بر سر تولیت امامزاده هاشم(ع)

عکس خبري -کشمکش مازندران و تهران بر سر توليت امامزاده هاشم(ع)

كشمكش بر سر تولیت امامزاده هاشم (ع) همچنان بین مازندران و تهران وجود دارد و هر استان آن را در حوزه خود می دانند و این آستان واجب التعظیم بین دعوای مدیران دو منطقه گرفتار شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، آستان مقدس امام زاده هاشم بقعه ای در گردنه ای به همین نام در محور هراز شهرستان آمل واقع شده است و مهمترین جاذبه مذهبی این محور محسوب می شود اما پنجشنبه شب گذشته مدیركل تقسیمات كشوری استانداری تهران در گزارش خبری تلویزیونی با بیان اینكه وزارت کشور مالکیت این بقعه متبرکه را بر اساس اسناد و مدارک به استان تهران واگذار کرده است.، گفت: سند مالکیت شش دانگ امامزاده هاشم و اراضی متصل به آن در حوزه ثبتی دماوند است.

اما در ادامه این گزارش چند دقیقه ای فرماندار دماوند، بیان كرد: مساله امامزاده هاشم از نظر ما مساله ای خاتمه یافته است.

با این حال، عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل ولاریجان در مجلس گفتگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه بقعه امام زاده هاشم که در محور هراز وجوددارد متعلق به شهرستان آمل است، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف کشور این بقعه متبرکه متعلق به شهرستان آمل است.


وی با اشاره به مصاحبه یکی از مسئولان استانداری تهران مبنی براینکه آستان امام زاده هاشم و اراضی متصل به آن در حوزه ثبتی استان تهران است، گفت:صحبت های این مسئول اصلا صحت ندارد و اگر چنین چیزی باشد باید در مجلس به تصویب برسد که ما این امر را در بهارستان شاهد نبودیم.

نماینده مردم آمل ولاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه استانداری مازندران هیچ تلاشی در این امر انجام نداده است، افزود:ریاست اداره اوقاف و امور خیریه بخش لاریجان پیگیر این موضوع هستند .

حجت الاسلام شجاعی رییس اداره اوقاف و امور خیریه بخش لاریجان درگفتگو باخبرنگار مهرگفت:نامه از طریق سازمان اوقاف وامورخیریه کشور به اداره کل اوقاف استان مازندران ابلاغ شده است که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری باید تولیت این آستان مقدس به استان مازندران داده شود.

وی تصریح کرد:پایان اردیبهشت ماه سال۹۳ جلسه ای با حضور مدیران کل اوقاف استان مازندران وتهران برگزار خواهد شد و هیت امنا آستان امام زاده هاشم مشخص خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش لاریجان درپایان گفت: مطمئنا هیئت امنا آستان مقدس امام زاده هاشم کاملا مازندرانی هستند.

به گفته ولی فضلی بخشدار لاریجان تولیت آستان امام زاده هاشم از سوی رییس سازمان اوقاف وامورخیریه كشور به استان مازندران بخش لاریجان داده شده است.

درحالی که آستانه مقدس امام زاده هاشم در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده اما تهرانی ها با نصب تابلویی در این مکان، آن را جزو حوزه خود قلمداد می کنند و هر دو استان خود را متولی این امامزاده عظیم الشان می دانند.

آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) در شمال غربی جاده هراز در مسیر آمل به تهران و در منطقه معروف گردنه امام زاده هاشم(ع) لاریجان واقع شده است كه دماوندی ها با نصب تابلو هایی این مكان را به تصاحب خود در آورده اند.

این امام زاده در ۱۵كیلومتری شهر رینه و ۲۵كیلومتری شهر گزنك واقع شده است و تا روستای پلور ۱۰ كیلومتر تا شهر دماوند ۲۰ كیلومتر فاصله دارد.

بنای فعلی امام زاده هاشم لاریجان كاملا نوسازی شده و درحال گسترش است و این مكان مقدس دارای تسهیلات رفاهی خوب و مناسبی برای زائران و مسافران عبوری است.

این مكان مقدس در بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است اما شورای شهر و شهرداری دماوند با نصب تابلوهای متعددی بر روی دیوارهای این آستانه می خواهند امام زاده هاشم را در حوزه جغرافیایی خود محسوب کنند.

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...