نسخه چاپی

گروگان‌گیر سیدنی درباره ایران دروغ گفت

مقامات استرالیا اذعان كردند گروگان‌گیر سیدنی برای دریافت پناهندگی از این كشور به دروغ ادعای جاسوسی برای ایران را مطرح كرد.

به گزارش نما، با گذشت یک سال از حادثه گروگان‌گیری در سیدنی، مقامات استرالیایی اذعان کردند ادعای جاسوسی "هارون مونس،" عامل گروگان‌گیری، برای ایران یک داستانی تخیلی بوده است. او تلاش می‌کرد با دادن اطلاعات غلط، امتیاز پناهندگی در استرالیا را به دست آورد.

تحقیقات تکمیلی نشان داد، گروگان‌گیر سیدنی از اسکیزوفرنی رنج می‌برد و ماه‌ها پیش از این واقعه در نامه‌ای به دادستانی کل استرالیا درباره امکان حمایت رسمی از داعش سوال کرده بود.

"جرمی گورملی،" مشاور پزشکی قانونی تحقیقات گروگان‌گیری سیدنی، در این باره گفت: تحقیقات در مرحله نخست دو هفته به طول انجامید و بر روی "مونس" متمرکز بود.تیم روانشناسان همه جوانب گروگان‌گیری ۱۷ ساعته در سیدنی را بررسی کردند. ادعای وی درباره جاسوسی برای وزارت اطلاعات ایران بدون شک یک داستان تخیلی بود که برای کسب امتیاز پناهندگی از استرالیا آن را مطرح کرد.
"گورملی" همچنین اذعان کرد: دقیقا نمی‌توان نتیجه گرفت چه چیزی مونس را به ترک ایران سوق داد.
"هارون مونس" دسامبر سال گذشته میلادی (آذر ۹۲) اقدام به گروگان‌گیری در یک رستوران در سیدنی کرد. او دو دهه با اسامی متعددی در استرالیا زندگی کرده بود.

یک روانشناس دولتی در استرالیا نیز گفت: "مونس" که ادعای آیت‌الله بودن داشت، یک فرد فریب‌کار با افکاری متوهم و تمایلاتی خودشیفته‌وار بود.

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...