نسخه چاپی

راهكار سلیمانی برای اینكه دولت دست در جیب مردم نكند

نماینده مردم تهران در مجلس تك نرخی كردن بنزین را نشانه تفاوت نگذاشتن دولت میان پردرآمدها و كم‌درآمدها دانست و گفت: دولت باید هزینه جاری خود را كه امسال دو برابر سال 91 می شود كاهش دهد، اگر 10 درصد از این میزان كم كند دیگر لزومی ندارد كه دست در جیب مردم كند و یا اینكه یارانه پردرآمدها را حذف كند.

به گزارش نما، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در تذکری شفاهی در تقاضا از دولت برای تدبیر بیشتر در عرصه اقتصاد کشور گفت: الان تدبیر دولت دست کردن در جیب مردم و هزینه کردن از اموال آنهاست.

وی تک نرخی کردن بنزین را نشانه تفاوت نگذاشتن دولت میان پردرآمدها و کم‌درآمدها دانست و بیان کرد: دولت باید هزینه جاری خود را که امسال دو برابر سال 91 می شود کاهش دهد. اگر 10 درصد از این میزان کم کند دیگر لزومی ندارد که دست در جیب مردم کند و یا اینکه یارانه پردرآمدها را حذف کند.

سلیمانی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های سفرهای دولت و افزایش حقوق نزدیکان و همایش‌های کم خاصیت توسط دولت گفت: بازی سیاسی در واگذاری باشگاه‌های محبوب ایران پسندیده نیست و خودروسازان باید به سمت تنوع تولید و افزایش کیفیت بروند و قیمت را کاهش دهند.

وی با توصیه به دولت برای محرم شمردن مردم در بحث هسته‌ای اظهار داشت: دولت به لطایف‌الحیل از ارائه فکت شیت سر باز زد ولی باید درباره حد و سطح بازرسی‌ها، تولید صنعتی، میزان تحقیق و توسعه و وابستگی کشور در چند دهه آینده به مردم راست بگوید و با صداقت برخورد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از لزوم حضور مجلس در بطن مذاکرات و دور نخوردن آن سخن گفت‌ و ادامه داد: ملت ایران و تاریخ کسانی را که می‌خواهند مجلس را حذف کنند نخواهد بخشید که این زیبنده کشور نیست.

وی از دفع نخبگان و مشارکت در فرار مغزها به عنوان سیاست حاکم بر وزارت علوم یاد کرد و افزود: افت علمی کشور که به تأیید مراجع و مسئولان دولت یازدهم هم رسیده است باید اصلاح شود و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.

سلیمانی با اشاره به ضرورت حضور وزیر علوم در سطح دانشگاه‌ها گفت: ایشان اصلا غایب است و ایشان را در صحنه علم و پژوهش و آموزش نمی‌بینیم و بیشتر دیگران تصمیم می‌گیرند و ایشان اجرا می‌کند.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...