نسخه چاپی

توكلی: می‌دانم سرمنشأ دروغ‌ها كجاست

عکس خبري -توکلي: مي‌دانم سرمنشأ دورغ‌ها کجاست

با وجود تلاش‌هایی تامل برانگیز در داخل و خارج خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه احمد توكلی را با رای بالا تصویب كردند.


به گزارش نما به نقل از "خدمت"، اهالی بهارستان به اعتراض چند نماینده که پیشتر اعتبارنامه خودشان مورد اعتراض واقع شده بود، توجه نکردند و با 204 رأی سفید، 40 رأی کبود و 8 رأی زرد از ۲۴۳ رای ماخوذه، اعتبارنامه احمد توکلی را به تصویب رساندند.

در جریان بررسی اعتبارنامه این نماینده تهران، مهدی موسوی نژاد نماینده دشستان و علی ایرانپور نماینده مبارکه که توکلی قبلا به اعتبارنامه آنها اعتراض کرده بود، به عنوان معترض و محمد دهقان، حسین نجابت، علی لاریجانی در دفاع از این نماینده تهران سخن گفتند. توکلی نیز دفاع چندانی از خود نکرد.

سپس علی ایرانپور و سیدفتح الله حسینی اعتراض خود را از اعتبارنامه احمد توکلی پس گرفتند امابه دلیل اعتراض مهدی موسوی نژاد، هیئت رئیسه مجلس اعتبارنامه این نماینده تهران را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس آن را به تصویب رساندند.

دست از مبارزه با فساد، انحراف و قانون‌شکنی نخواهم کشید

توکلی پیش از رای گیری در سخنانی در دفاع از اعتبارنامه‌اش اظهار داشت: یکی از معترضین من متولد سال 54 است یعنی زمانی که من در زندان بودم و یکی دیگر هم متولد سال 1359 است یعنی زمانی که من در حال مبارزه با بنی‌صدر بودم.

وی افزود: کسانی که حتی تندبادی به آنها نوزیده باید حد خودشان را رعایت کنند.

توکلی تأکید کرد: من از مبارزه با فساد، انحراف، استبداد، قانون‌شکنی و رانت‌خواری دست نمی‌کشم و این کار را برای نجات اسلام و مردم می‌کنم.

منتخب مردم تهران تصریح کرد: صحبت‌هایی که علیه من شد و دروغ‌هایی هم که گفته شد را پاسخ نمی‌دهم و البته سرمنشأ آن را هم می‌دانم.

گفتنی است، برخی مقامات دولتی که از سوی احمد توکلی به فساد مالی متهم شده اند، در مقابل درصدد زیر سوال بردن مدرک دکترای این نماینده مجلس بر آمده اند.

موردی که موجب خدشه به اعتبارنامه توکلی شود در اعتراضات وجود ندارد

درجلسه علنی امروز سه شنبه مجلس عبدالرضا عزیزی، سخنگوی کمیسیون تحقیق گزارش این کمیسیون مبنی بر تایید اعتبارنامه احمد توکلی منتخب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را قرائت کرد.

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس از الله‌یار ملکشاهی رئیس این کمیسیون خواست تا اگر صحبتی درباره اعتبارنامه احمد توکلی دارد، بیان کند. بر این اساس ملکشاهی پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی اظهار داشت: کمیسیون تحقیق مجموعا یازده پرونده را مورد رسیدگی قرار داد که گزارش آخرین مورد آن مربوط به پرونده آقای توکلی است.

وی گفت: به دنبال اعتراض آقای توکلی که برخی اعتبارنامه ها، چند نماینده نیز به اعتبارنامه ایشان اعتراض کردند.

ملکشاهی، موسوی نژاد نماینده دشستان، ایران پور نماینده مبارکه و حسینی نماینده قصرشیرین را سه نماینده ای خواند که نسبت به اعتبارنامه توکلی اعتراض کردند.

ملکشاهی گفت: کمیسیون تحقیق حدود یکماه تحقیق گسترده پیرامون اعتبارنامه آقای توکلی را شروع کرد به طوری که از جمله از برخی مراجع رسمی از جمله وزارت آموزش عالی و شورای نگهبان استعلام شد.

رئیس کمیسیون تحقیق خاطر نشان کرد: آنچه در ارتباط با آقای توکلی مطرح است تشکیک در مدرک تحصیلی وی، زمینی که مدرسه در آن احداث شده و سوم استفاده از ارز متاهلی به جای ارز مجردی در خارج از کشور است.

وی گفت: درباره مدرک تحصیلی از وزارت علوم استعلام شد که با توضیحات کافی که دادند مشخص شد که آقای توکلی برای ادامه تحصیل به انگلستان اعزام می شود و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کند در آنجا گروه های کارشناسی تطبیق می کنند که در سطح دکترا نیز ایشان تحصیل کنند بنابراین مدرک دکترای ایشان به عنوان دکترای پژوهشی در ایران مورد قبول واقع شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با موضوع زمین نیز بررسی کردیم تحت عنوان احداث مدرسه این موضوع پیگیری شده است و ایشان هیچگونه مالکیتی در این زمینه ندارند و موضوع عمومی است و مردم از آن استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون تحقیق ادامه داد: در خصوص ارز تحصیلی نیز شورای نگهبان پاسخ استعلامی که داد به این صورت بود که این مورد در شورای نگهبان بررسی شده و نیاز به پیگیری کمیسیون تحقیق نداشت.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پرونده ایشان در شعبه مربوطه تایید و در کمیسیون تحقیق هم به تایید رسیده است این موضوع قابل طرح در مجلس نیست آنچه ما به آن رسیده ایم این است که موردی که موجب خدشه به اعتبارنامه آقای توکلی شود، وجود ندارد.

نجابت: توکلی از افتخارات نظام است

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه آقای توکلی از افتخارات نظام است، گفت: توکلی اول کسی است که در برابر میرحسین موسوی موضع‌گیری کرد و او اولین کسی بود که نسبت به این دولت نقادی کرد و با وجود رفاقتی که با آقایان حداد عادل و لاریجانی دارد، اما بیشترین تذکرات را به این دو نفر داد.

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به عنوان موافق تائید اعتبا‌ر‌نامه احمد توکلی، اظهار داشت:

وقتی اینجا دروغ می‌گویند ما چه بگوییم، گفت: آقای توکلی به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر انگلیس پرداخت و توانست از ۳ دانشگاه معتبر انگلیس پذیرش بگیرد که ۲ دانشگاه دارای رتبه ۴ و ۱ دانشگاه دارای رتبه ۵ بود؛ آقای توکلی نمرات بالایی در دانشگاه انگلیس گرفت و مهر دانشگاه در این اسناد موجود است و رتبه زبان انگلیسی آقای توکلی نیز بالاست.

"توکلی توانست طی ۳ سال مدرک دکترای خود را از دانشگاه انگلیس دریافت کند و به همین دلیل شهریه ترم آخر آقای توکلی نصف شد؛ وقتی در این زمینه دروغ می‌گویند، ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟"
باید برای شخصیت مثل احمد توکلی مراسم تجلیل گرفتعضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها جرم آقای توکلی این بوده که تحقیق کرده و در تمام این سال‌ها در خدمت انقلاب و ملت بوده است، گفت: باید برای چنین شخصیتی مراسم تجلیل بگذاریم چرا که تمام عمر خود را برای انقلاب گذاشته است.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر این اساس اظهار داشت:

آقای توکلی در یک منزل ۷۰متری زندگی می‌کنند ایشان بسیار ساده زیست هستند بنابراین اگر اهل این گونه مسائل که معترضین بیان کردند بودند زندگی ایشان اینگونه نبود.

وی افزود: ایشان باعنوان پیشکسوت نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در دو دوره رئیس مجلس پژوهش‌های مجلس و وزیر کار بودند و در تمام این مدت آرمان‌های انقلاب را حفظ کردند و بر اساس اعتقادشان عمل کردند.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...