نسخه چاپی

ملك‌ فهد یك روسپی سیاسی بود!

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روژه‌ گارودی به شدت از وهابیت بیزار بود و آن را مفتضح كننده اسلام در جهان می‌دانست. او ملك‌فهد را یك روسپی سیاسی می‌دانست!

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در یادواره علمی فیلسوف مسلمان پروفسور روژه‌گارودی اظهار داشت: نخستین باری که اسم روژه‌گارودی را شنیدم زمانی بود که کتاب «اقتصاد ما» اثر شهید صدر را مطالعه کردم.

وی افزود: شهید صدر در این کتاب از مارکسیست‌ها این سوال را می‌کند که دلیل صدق تئوری مارکسیست‌ها چیست؟ مارکسیست‌ها در پاسخ بحث تطبیق را مطرح می‌کنند. شهید صدر با توجه به بحث تطبیق به نقد مارکسیست‌ها می‌پردازد.

تسخیری ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که شهید صدر در این کتاب با روژه‌گارودی مواجه می‌شود در زمینه تحقیق علمی است. شهید صدر با ذهن منطقی و حوزوی نظریه گارودی را مطالعه کرده و بر آن نقد وارد کرد.

وی گفت: شهید صدر با ذهن منطقی، حوزوی نظریه مارکسیستی گارودی در دورانی که به عنوان یک کمونیست به فعالیت می‌پرداخت مطالعه و نقد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: زمانی که در زندان صدام بودم که زندان سختی نیز بود در سلول با یکی از نظامیان کمونیستی عراقی در بند بودم و اشکالات شهید صدر را در مواجهه با مارکسیست‌ها را بیان کردم که او هیچ جوابی نداشت و بعداز طرح نقد صدر مسلمان شد.

رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گفت: اشکالات شهید صدر برای کمونیست‌های عراق شکننده بود. مارکسیست‌ها در دوره‌ای می‌گفتند یا باید کمونیست باشید یا نمی‌فهمید.

تسخیری گفت: من از گارودی سوال کردم آیا آیت‌الله صدر مارکسیست را فهمید، که پاسخ داد: تعداد کمی مارکسیست را فهمیدند یکی از آنها شهید آیت‌الله صدر بود.

وی ادامه داد: روژه‌گاروی اخلاق انقلابی داشت و به سه ارتداد بزرگ دینی باور داشت. بزرگترین ارتداد دین یهود را «صهیونیسم»، دین مسیحیت را «کاتولیک روم» و اسلام را «وهابیت» می‌دانست و ملک فهد را روسپی سیاسی قلمداد می‌کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در دیداری که روژه‌گارودی از ایران داشت یکی از مسئولان بلندپایه نظام از او پرسید: در ایران پس از انقلاب چه پدیده بزرگی را مشاهده کرده است؟ گارودی پاسخ داد: ایران پس از انقلاب بین دین و زندگی آشتی برقرار کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روژه‌گارودی به شدت از وهابیت بیزار بود و آن را مفتضح کننده اسلام در جهان می‌دانست.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...