نسخه چاپی

ادامه روند صعودی شاخص بورس تهران

امروز هم روند صعودی اما آرام قیمت سهام شركت ها ادامه یافت تا شاخص بورس برای چهارمین روز متوالی مثبت شده و با 92 واحد افزایش به 25 هزار و 438 واحد رسید.

به گزارش فارس، آثار حمایت های حرفی و عملی مسئولان مختلف کشور در روزهای گذشته امروز هم در بورس اوراق بهادار قابل مشاهده بود بطوریکه به دنبال حاکم شدن جو روانی مثبت در تصمیم گیری ها، روند تقویت طرف تقاضا امروز هم به رغم عرضه سهام و حذف صف های خرید چند باره، تکرار شد.

براساس این گزارش،در جریان معاملات امروز درشرایطی شرکت هایی مانند پالایشگاه بندرعباس،مپنا ، توسعه معادن روی ، کالسیمین و حتی شرکت فرابورسی ذوب آهن دارای صف های خرید بودند که نهادهای مالی با هدف ایجاد تعادل و جلوگیری از جو روانی کاذب اما مثبت ، اقدام به عرضه سهام کردند تا دو طرف عرضه و تقاضا متعادل شود اما برای سهام شرکت هایی مانند پالایشگاه بندرعباس باز هم صف خرید تشکیل می شد.


در این جریان که با رشد قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ همراه بود (به جز شرکت هایی چون ایران خودرو، فولادمبارکه و بانک ملت)،نماد معاملاتی شرکت های مطرح و موثر ملی مس بعد از برگزاری مجمع سالانه و چادرملو با اعلام سود جدید هم باز شد تا روند صعودی شاخص بورس که با 50 واحد همراه بود تشدید شود.


به این ترتیب در نتیجه اثر منفی 11 تا 5 واحدی ایران خودرو، فولادمبارکه و بانک ملت از یک جانب و نقش مثبت 24 تا 5 واحدی شرکت های ملی مس، چادرملو، مپنا، پالایشگاه بندرعباس، بانک های انصار و تجارت پالایشگاه تبریز از جانب دیگر ، شاخص بورس با 92 واحد رشد ، ضمن ثبت چهارمین روز متوالی افزایش ارقام به 25 هزار و 438 واحد رسید.


آمار معاملات هم نشان می دهد امروز بیش از 322 میلیون سهم به ارزش 57.7 میلیارد تومان داد و ستد شد اما 102 و 83 میلیون سهم به ارزش 15.4 و 10 میلیارد تومان مربوط به دوشرکت سایپا و پالایشگاه بندرعباس بود. در این میان حجم قابل توجهی از معاملات سهام سایپا به دلیل نهایی شدن انتقال یک درصد از سهام این شرکت از گروه بهمن به شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان بود.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...