نسخه چاپی

عملیات روانی پنتاگون علیه رزمایش موشكی سپاه

روزنامه آمریكایی نیویورك‌تایمز ساعتی پیش در گزارشی، از تصمیم واشنگتن برای اعزام ناوگان كمكی به خلیج فارس برای پاكسازی تنگه هرمز در صورت مین‌گذاری نیروهای دریایی ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، نیویورک‌تایمز این تصمیم واشنگتن را همزمان با آغاز تحریم‌هاي اروپا عليه ايران، مذاکرات کارشناسان هسته‌ای 1+5 با ايران در استانبول و رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحلیل کرده و آن را بیانگر نگرانی آمریکا از تغییر ترتیبات امنیتی خلیج فارس و تنگه هرمز دانسته است.

فرماندهان نيروهاي مسلح ایران پیش‌تر و همزمان با آغاز تحریم نفتی ایران، از اجرای قوانین تردد جدید در تنگه هرمز خبر داده بودند.

یکی از فرماندهان ارشد وزارت دفاع آمریکا در مورد تصمیم اخیر پنتاگون در اعزام نیروی بیشتر به خلیج فارس به نیویورک تایمز گفت: "پیام این اقدام ما به ایران این است که حتی فکر این کار [يعني کنترل تردد تنگه هرمز] را هم نکند."

این مقام پنتاگون با تأکيد بر اينکه نمي‌خواهد به علت حساسيت شرايط نظامي و امنيتي در منطقه، نام خود را فاش کند در ادامه ادعا کرد: "ما تمام مین‌گذاری‌هاي ايران در تنگه هرمز را پاکسازی خواهيم کرد. فکر فرستادن قایق‌های تندرو به سمت کشتی‌های تجاری و نفتکش را هم نکنید. همه آن ها را به اعماق خلیج [فارس] خواهیم فرستاد."
بين‌ال
انتشار دستپاچه اين گزارش در نيويورک‌تايمز، با استقبال فوري خبرگزاري آمريکايي يونايتدپرس و بزرگنمايي موضوع مواجه شد و اين خبرگزاري نيز همزمان رپرتاژي براي گزارش اين روزنامه آمريکايي منتشر کرد.

به نظر مي‌رسد طعنه‌هاي ميت رامني، رقيب جمهوري‌خواه باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا و تحقير اوباما به علت عدم حمله نظامي به ايران از سوي رقيبش، باعث شده تا اين روزنامه آمريکايي، براي کم‌نياوردن دولت و پنتاگون در مقابل رزمايش گسترده موشکي سپاه، چاره‌اي بينديشند و اخباري از اين دست منتشر کنند.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...