نسخه چاپی

شرایط نقل و انتقال فرهنگیان

فرهنگیان متقاضی انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس ent.medu.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، هر ساله پس از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان و شروع تابستان، ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش انجام می‌شود که یکی از برنامه‌های ساماندهی، نقل و انتقالات فرهنگیان است.

گروهی از فرهنگیان به دلیل جابجایی منزل، ازدواج یا مأموریت همسر خود به استان‌های دیگر، درخواست انتقال به منطقه یا استان دیگر را دارند.

هر سال نیز شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان متناسب با شرایط آن سال به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود.

شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان در سال تحصیلی 95-94 نیز مدتی است که به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده است.

در این شیوه‌نامه در خصوص انتقال درون‌استانی و برون‌استانی مواردی مطرح است؛ انتقال از یک منطقه آموزشی به منطقه آموزشی دیگر یک اداره کل، انتقال درون‌استانی و انتقال از حوزه تحت پوشش یک اداره کل آموزش و پرورش به خارج از آن اداره کل، انتقال برون استانی نامیده می‌شود.

اهداف نقل و انتقال فرهنگیان شامل «تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان»، «رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی»،«ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی» و «افزایش میزان سطح رضایت شغلی معلمان» است.

متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس ent.medu.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

* انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدأ و اعلام نیاز در مقصد است

تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون‌استانی بر اساس نیاز اعلام شده مناطق از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه است، البته انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدأ و اعلام نیاز در مقصد است.

مدیران و معاونان واحدهای آموزشی و پرورشی باید در رشته تدریس اصلی خود قبل از انتصاب سمت فعلی، درخواست انتقال کنند و نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال که قبل از انتصاب در سمت فعلی به تدریس اشتغال داشته‌اند باید در رشته تدریس اصلی خود درخواست انتقال کنند.

*شرایط و مقررات انتقال دائم

دارا بودن حداقل 5 سال خدمت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 94، به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی ضروری است، البته مدت سوابق خدمت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزو سابقه خدمت موضوع فوق‌الذکر محسوب نخواهد شد.

نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ از دیگر شرایط انتقال دائم است؛ ضمن اینکه افرادی که در سال تحصیلی 94-93 از یک استان به استان دیگر به صورت دائم (قطعی) منتقل شده‌اند، مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نیستند.

اما افرادی نیز هستند که انتقال آنها در صورت تأیید مدارک از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه مبدأ، در کمیته برنامه‌ریزی استان با رعایت عدم نیاز، به صورت موردی قابل بررسی است البته منوط به نیاز منطقه مقصد و در قالب پردازش سامانه نقل و انتقال صورت می‌گیرد:

الف)زنان فرهنگی که 3 سال متوالی (منتهی به 31 شهریور 94) به علت عدم تحقق انتقال به تبعیت از اشتغال یا محل سکونت همسر از انتقال موقت یا مرخصی بدون حقوق استفاده کرده‌اند.

ب) متقاضیانی که با تأیید کمیسیون پزشکی استان به دلیل بیماری از 3 سال انتقال موقت استفاده کرده‌اند و بیماری آنها تا کنون مداوا نشده است.

ج)زوج فرهنگی که متقاضی انتقال به محل خدمت همسر فرهنگی خود است.

د)متقاضیانی که همسر آنان از نیروهای نظامی و انتظامی بوده و همسر وی بر اساس امریه، بدون درخواست خود به صورت اجباری از تاریخ اول مهر 93 به بعد به استان دیگر منتقل شده است.

مأموران در سایر دستگاه‌ها، مدارس خارج از کشور و فرهنگیانی که در حالت مرخصی هستند و تا تاریخ 31 شهریور 94، مأموریت یا مرخصی آنان به اتمام می‌رسد، در صورت ارائه تقاضای انتقال باید با رعایت ضوابط و مقررات نسبت به تکمیل فرم در سامانه مربوط اقدام کنند.

به گزارش فارس، پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نیست. بنابراین متقاضیان انتقال باید قبل از ارائه درخواست، تمام جوانب امر را در محل درخواست خود بررسی کنند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشکل مواجه نشوند.

*شرایط و مقررات انتقال موقت

انتقال مشمولان این بخش به شرط دارا بودن حداقل 2 سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 94 بر اساس آخرین حکم کارگزینی امکان‌پذیر است.

افرادی که دارای تعهد خاص خدمتی باشند، در صورت موافقت با انتقال موقت آنان، مدت انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص آنان کسر نمی‌شود و این افراد موظف به انجام تعهد در مبدأ خدمتی هستند.

مشمولان این بخش عبارتند از:

- مستخدمینی که در سال تحصیلی 95-94 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از دانشگاه پیام نور) با ارائه مدارک مستند، متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل هستند.

- همسر فرهنگیانی که به جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز، انتقال موقت یا مأمور به تحصیل می‌شوند.

- متقاضیانی که با تأیید کمیسیون پزشکی استان برای درمان بیماری حاد خود، همسر یا فرزند نیاز به تغییر محل جغرافیایی به یکی از مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد.

- متقاضیانی که دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی هستند، در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیصلاح، مشروط به عدم وجود مراکز آموزشی کودکان استثنایی در منطقه محل خدمت.

مهلت ثبت‌نام اینترنتی و ارائه مدارک به امور اداری مناطق از سوم خرداد آغاز شده و تا 13 تیر ماه 94 ادامه دارد. کنترل، بررسی و تأیید فرم متقاضیان در سایت از سوم خرداد ماه همزمان با ثبت‌نام آغاز شده و تا 18 تیرماه ادامه دارد.

بررسی و تأیید نهایی فرم‌های متقاضیان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تا 20 تیرماه و اعلام نتایج نقل و انتقالات برون‌استان توسط اداره کل امور اداری و تشکیلات در 5 مرداد ماه امسال انجام می‌شود.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...